Artariska Armén
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Den Artariska Arméns Högkvarter
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Vad har du gjort idag?

Gå ner 
+15
Johan Andersson
Martin Lysen
Martin Tamminen
Elina Andersson
Niklas Helgegren
Laros
Niklas Nyrell
Alma
Zmrzlina
Jonas Hemlin
Ola Eliasson
Gustav Åhs
Juliette Jern
Kenny Lee Iker
Mimmi
19 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
FörfattareMeddelande
Niklas Helgegren




Antal inlägg : 61
Gick med : 10-11-15
Ålder : 34
Ort : Göteborg

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimemån feb 07, 2011 4:10 pm

får väl ta på dig den när du kommer hem istället Wink
Till överst på sidan Gå ner
Elina Andersson
Soldenär
Soldenär



Antal inlägg : 43
Gick med : 11-01-07
Ålder : 31
Ort : Norrtälje

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimemån feb 07, 2011 8:09 pm

Bättre är det ute på landet! jag ska ta många långa promenader med min brynja, och inte en djävel kommer se mig Razz
Till överst på sidan Gå ner
Niklas Helgegren




Antal inlägg : 61
Gick med : 10-11-15
Ålder : 34
Ort : Göteborg

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimetis feb 08, 2011 12:23 am

Härligt jag ska dock ha min på träningen imorgon får se hur det kommer att bli Smile
Till överst på sidan Gå ner
Jonas Hemlin
Soldenär
Soldenär
Jonas Hemlin


Antal inlägg : 95
Gick med : 10-11-25
Ålder : 34
Ort : Göteborg

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimetis feb 08, 2011 1:19 am

Idag har jag pluggat och dansat!

Niklas, berätta hur träningen gick sen! Razz
Till överst på sidan Gå ner
Juliette Jern
Soldenär
Soldenär
Juliette Jern


Antal inlägg : 166
Gick med : 10-11-30
Ålder : 35
Ort : Skoghall

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimeons feb 09, 2011 7:16 pm


har kommit hem efter en hel helg med Marvel-Rollspel.
Till överst på sidan Gå ner
Zmrzlina

Zmrzlina


Antal inlägg : 189
Gick med : 10-10-08
Ålder : 37

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimetor feb 10, 2011 3:03 am

Sovit, spelat, pluggat, sovit mer, och besegrat min bror i wii. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Ola Eliasson
Soldenär
Soldenär
Ola Eliasson


Antal inlägg : 132
Gick med : 10-12-09
Ålder : 36
Ort : Matteröd

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimetor feb 10, 2011 4:07 am

Dansat vad, Jonas? Very Happy

Kvällen avslutades med hederligt DoD -91 för min del!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.nordicr.com
Juliette Jern
Soldenär
Soldenär
Juliette Jern


Antal inlägg : 166
Gick med : 10-11-30
Ålder : 35
Ort : Skoghall

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimetor feb 10, 2011 4:09 am

varierar att se på xina på tvn och att sitta vid datorn över reklamen
Till överst på sidan Gå ner
Ola Eliasson
Soldenär
Soldenär
Ola Eliasson


Antal inlägg : 132
Gick med : 10-12-09
Ålder : 36
Ort : Matteröd

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimetor feb 10, 2011 4:15 am

Juliette Jern skrev:
varierar att se på xina på tvn och att sitta vid datorn över reklamen

Det är så populärt med matlagningsprogram på TV.... nå, här har du hur det ser ut i ett svenskt hem utanför TV! Laughing
Till överst på sidan Gå ner
http://www.nordicr.com
Juliette Jern
Soldenär
Soldenär
Juliette Jern


Antal inlägg : 166
Gick med : 10-11-30
Ålder : 35
Ort : Skoghall

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimetor feb 10, 2011 4:30 am

nu hägnde jag inte med
Till överst på sidan Gå ner
Jonas Hemlin
Soldenär
Soldenär
Jonas Hemlin


Antal inlägg : 95
Gick med : 10-11-25
Ålder : 34
Ort : Göteborg

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimetor feb 10, 2011 2:38 pm

Ola Eliasson skrev:
Dansat vad, Jonas? Very Happy

Jag dansar Lindy Hop ^_^

Går en grundkurs och vi har inte kommit mkt längre än grundstegen än, men kul erre! Smile

Idag har jag masat mig upp till en matteföreläsning och nu är jag hemma och väntar på att potatisen ska koka klart...
Senare bär det av till simhallen för att se om jag fortfarande har movsen inne och efter det ska jag arra sittning/gasque, kmr bli en sen kväll Very Happy

btw! snart handfållat klart vapenrocken! (Y)
Till överst på sidan Gå ner
Niklas Helgegren




Antal inlägg : 61
Gick med : 10-11-15
Ålder : 34
Ort : Göteborg

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimetor feb 10, 2011 5:12 pm

Tränade i tisdags med ringbrynja som jag sagt det var jobbigt den gick lite sönder och jag fick blåmärken. Folket blev intresserade av ringbrynjan men tyvärr inte av att lajva Sad men men sånt är livet
Till överst på sidan Gå ner
Ola Eliasson
Soldenär
Soldenär
Ola Eliasson


Antal inlägg : 132
Gick med : 10-12-09
Ålder : 36
Ort : Matteröd

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimetor feb 10, 2011 5:46 pm

jonas hemlin skrev:
Ola Eliasson skrev:
Dansat vad, Jonas? Very Happy

Jag dansar Lindy Hop ^_^

Går en grundkurs och vi har inte kommit mkt längre än grundstegen än, men kul erre! Smile

Najs!

Jag har tagit grundkursen och ska börja fortsättningskurs nu om ett par veckor!
Very Happy
Dans i Lund på måndagarna för alla som vill komma dit och dansa, perfekt att öva sig på mellan träningarna/kursdagarna.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.nordicr.com
Zmrzlina

Zmrzlina


Antal inlägg : 189
Gick med : 10-10-08
Ålder : 37

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimetor feb 10, 2011 6:24 pm

Idag har jag pluggat lite mer genom att delta i föreläsning om hur man måste förstå judendomen för att förstå kristendomen, som ett led i den här delkursen som behandlar mötet mellan europa och mellanöstern under medeltiden. Väldigt intressant so far, faktiskt. Very Happy Sen ska jag snart iväg ikväll och repa musikal med min underbara teatergrupp. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Martin Tamminen
Rotemästare
Rotemästare
Martin Tamminen


Antal inlägg : 108
Gick med : 10-10-04
Ålder : 34
Ort : Norrköping

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimeons feb 23, 2011 2:49 pm

Nu har jag varit på gruppintervju inför ett eventuellt jobb på Kolmården inom restaurang Very Happy

Kändes riktigt bra och jag tror trots de låga oddsen ha mig en god chans att skaffa det här jobbet Smile
Till överst på sidan Gå ner
Gustav Åhs

Gustav Åhs


Antal inlägg : 198
Gick med : 10-11-14
Ort : Norrköping

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimeons feb 23, 2011 6:47 pm

Oddsen är inte så låga längre Martin. Jag var också där idag fast på eftermiddagen. Av de som gått vidare till det här sista intervju stadiet rekryteras nästan hälften. Jag hoppas vi kommer in, det lär ju underlätta oddsen för att höstlajva riktigt ordentligt i alla fall.
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimeons feb 23, 2011 8:27 pm

Om ni får jobbet... betyder det att det krockar med lajvet nu i vår?
Till överst på sidan Gå ner
Gustav Åhs

Gustav Åhs


Antal inlägg : 198
Gick med : 10-11-14
Ort : Norrköping

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimeons feb 23, 2011 8:30 pm

Nej, det ska det inte göra. För de som får jobba hela säsongen börjar det den 30 april med utbildning 16-17. Lajvet är så vitt jag vet 20-25 april. Däremot lär jag behöva något jobb före lajvet för att få råd. Har rätt många ansökningar ute men i värsta fall kommer jag inte ha råd.
Till överst på sidan Gå ner
Martin Tamminen
Rotemästare
Rotemästare
Martin Tamminen


Antal inlägg : 108
Gick med : 10-10-04
Ålder : 34
Ort : Norrköping

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimeons feb 23, 2011 9:23 pm

Får du jobbet lär du väl ha råd med det här lajvet även fast du börjar den 30:e?

Min enda beklagelse är att jag har stor chans att missa Krigshjärta om jag får jobbet men jag har letat efter jobb länge nu och hoppas innerligt att jag får det här jobbet.
KH ligger mitt under högsäsongen alltså behöver jag jobba väldigt väldigt mycket övertid och försöka byta så många pass med andra jag kan för möjligheten att ta ledigt men det lilla hoppet finns iaf kvar Smile

Om jag får detta jobb kan jag nog fixa mig en plåtrustning jag kan vara nöjd med ^^
Till överst på sidan Gå ner
Martin Lysen

Martin Lysen


Antal inlägg : 40
Gick med : 11-02-23
Ålder : 49
Ort : Stockholm

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimeons feb 23, 2011 10:18 pm

Lycka till!
Till överst på sidan Gå ner
Jonas Hemlin
Soldenär
Soldenär
Jonas Hemlin


Antal inlägg : 95
Gick med : 10-11-25
Ålder : 34
Ort : Göteborg

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimetor feb 24, 2011 12:24 am

Ola Eliasson skrev:
Jag har tagit grundkursen och ska börja fortsättningskurs nu om ett par veckor! Very Happy

Åsm1!!11!

Helt galet kul erre med Lindy Hop!
I måndags var det första gången som vi faktiskt kunde dansa "på riktigt" så att säga, men det går framåt med stormsteg!
Lätt jag ska haka på en fortsättningskurs till hösten ^_______^
Till överst på sidan Gå ner
Zmrzlina

Zmrzlina


Antal inlägg : 189
Gick med : 10-10-08
Ålder : 37

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimefre feb 25, 2011 1:12 am

Nu är Säpo anmält och klart till lajvet. Woho! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Ola Eliasson
Soldenär
Soldenär
Ola Eliasson


Antal inlägg : 132
Gick med : 10-12-09
Ålder : 36
Ort : Matteröd

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimefre feb 25, 2011 1:16 am

Jonas Hemlin skrev:

Åsm1!!11!

Helt galet kul erre med Lindy Hop!
I måndags var det första gången som vi faktiskt kunde dansa "på riktigt" så att säga, men det går framåt med stormsteg!
Lätt jag ska haka på en fortsättningskurs till hösten ^_______^

Jag gick första lektionen på fortsättningskursen i söndags, grymt kul och många är vi. Typ 50-60 personer skulle jag gissa på.

Och det är kanske max 4-5 personer över 40 år, resten är runt 20 år, jättekul att så många yngre vill dansa. Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.nordicr.com
Martin Tamminen
Rotemästare
Rotemästare
Martin Tamminen


Antal inlägg : 108
Gick med : 10-10-04
Ålder : 34
Ort : Norrköping

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimesön feb 27, 2011 10:55 pm

Kan inte släppa den episka känsla och pepp jag får ifrån den här trailern:
https://www.youtube.com/watch?v=JSRtYpNRoN0&feature=player_embedded

Gör mig oxå även taggad till Artariska armén, förmodligen för jag hoppas innerligt och ser fram emot ett storslaget lajv med den här gruppen Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Jonas Hemlin
Soldenär
Soldenär
Jonas Hemlin


Antal inlägg : 95
Gick med : 10-11-25
Ålder : 34
Ort : Göteborg

Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitimemån mar 07, 2011 11:51 pm

That's some epic shit =D=D=D=D=D=D=DDDD

Och ja, det är awesome att inte bara behöva dansa lindy hop med en massa tanter. Det är nog 70 % av följarna i min grupp som är tjejer under 25år (Y)
n' btw, det gick sjukt awesome på dansen idag!!! Very Happy:D Man kan verkligen dansa nu! :O -isch ;P
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Vad har du gjort idag? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? - Sida 2 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Vad har du gjort idag?
Till överst på sidan 
Sida 2 av 4Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Artariska Armén :: Öppet Forum :: Samlingsplatsen :: Offigt, busigt och roligt-
Hoppa till: