Artariska Armén
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Den Artariska Arméns Högkvarter
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Empty
InläggRubrik: Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor   Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Icon_minitimetor dec 02, 2010 7:30 pm

Föreningen har stått utan styrelse och årsmöten i snart två år. Föreningen har inga medlemmar så att kalla till årsmöte går i praktiken inte. Det finns ingen styrelse som kan kalla, inga medlemmar som kan kallas och inga av punkterna som skall behandlas på ett ordinarie årsmöte kan behandlas då det inte finns verksamhetsrapport, revisionsberättelse, resultat- och balansräkning, nomineringar, etc att behandla.

En omkonstituering innebär att man i praktiken startar om föreningen från scratch. Vi sätter våra stadgar, bestämmer medlemsavgift, väljer styrelse och kör på. Vi som deltar i det konstituerande mötet blir medlemmar i och med mötet och eventuell medlemsavgift bör betalas så snart som möjligt. Föreningen har inte ett eget bankkonto så det behöver upprättas omgående och därefter är det lätt för de som vill vara medlemmar att betala in medlemsavgiften på det viset.

Varför jag talar om medlemsavgift är därför att Sverok betalar ut dubbelt bidrag för föreningar som har minst 50kr i medlemsavgift. Mitt förslag är att vi sätter en sådan medlemsavgift då alla medlemmar kommer få mycket mer tillbaka genom att föreningen kommer kunna stå för saker som annars hade behövt betalas av medlemmarna ändå, såsom material till sköldar och kläder, transportkostnader och annat.

Då det är bråttom om vi ska ha en chans att söka bidrag för 2010 så föreslår jag att vi har omkonstitueringsmötet på lördag eftermiddag. Jag föreslår 16.00 och att vi tar det över Skype. Om den tiden inte funkar så kan vi lätt anpassa det, jag är själv tillgänglig hela helgen. Direkt efter mötet håller vi ett första styrelsemöte med dem som vi väljer ska utgöra styrelsen i föreningen. Detta för att ta beslut om skapande av bankkonto, ansökan om bidrag från Sverok, och planering av ordinarie årsmöte i januari, vilket behöver kallas till minst 4 veckor före mötet... bråttom även där alltså.

I nästa post följer förslag till dagordning för det omkonstituerande mötet och därefter förslag till dagordning för det efterföljande styrelsemötet.
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Empty
InläggRubrik: Förslag till dagordning - Omkonstituering av Spel & Tidsresor   Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Icon_minitimetor dec 02, 2010 7:45 pm

Förslag till dagordning - Omkonstituering av Spel & Tidsresor 2010-12-04
§1: Mötets öppnande
§2: Fastställande av röstlängd
§3: Val av mötesordförande
§4: Val av mötessekreterare
§5: Val av två justerare
§6: Fastställande av dagordning
§7: Beslut att omkonstitutionera Spel & Tidsresor
§8: Val av stadgar
§9: Val av styrelse
§10: Val av valberedning
§10: Val av revisor
§11: Fastställande av medlemsavgift
§12: Fastställande av verksamhetsplan
§13: Fastställande av budget
§14: Förslag (övriga frågor)
§15: Mötets avslutande


Senast ändrad av Kenny Lee Iker den tor dec 02, 2010 7:59 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Empty
InläggRubrik: Förslag till dagordning - Styrelsemöte   Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Icon_minitimetor dec 02, 2010 7:58 pm

Förslag till dagordning - Styrelsemöte 2010-12-04
§1: Mötets öppnande
§2: Fastställande av röstlängd och adjungeringar
§3: Val av mötesfuntionärer
§4: Mötets beslutsmässighet
§5: Fastställande av dagordning
§6: Öppnande av bankkonto
§7: Grundplanering av ordinarie årsmöte 2011
§8: Fördelning av arbetsuppgifter och ansvarsområden inom styrelsen
§9: Övriga frågor
§10: Mötets avslutande
Till överst på sidan Gå ner
Gustav Åhs

Gustav Åhs


Antal inlägg : 198
Gick med : 10-11-14
Ort : Norrköping

Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Empty
InläggRubrik: Sv: Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor   Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Icon_minitimetor dec 02, 2010 10:10 pm

Det blir svårt för mig att kunna delta klockan 4 på lördagen. kvart över öppnar NÖRDs brädspelskväll som vi har varje vecka och i den lokalen kommer inte jag kunna ha skype.
När som helst annars lördag/söndag går bra. Men inte efter 3 på lördagen om jag ska ha någon chans att vara med under mötet.
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Empty
InläggRubrik: Sv: Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor   Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Icon_minitimetor dec 02, 2010 10:21 pm

Ska vi säga 14.00 istället så vi hinner med ett styrelsemöte också efteråt? Jag vill ha kommentarer från alla som vill delta på mötet med ja eller nej.
Till överst på sidan Gå ner
Mimmi
Rotemästare
Rotemästare
Mimmi


Antal inlägg : 178
Gick med : 10-10-04
Ålder : 33
Ort : Ljungby

Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Empty
InläggRubrik: Sv: Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor   Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Icon_minitimetor dec 02, 2010 10:24 pm

14 funkar för mig och Jens.
Till överst på sidan Gå ner
Juliette Jern
Soldenär
Soldenär
Juliette Jern


Antal inlägg : 166
Gick med : 10-11-30
Ålder : 35
Ort : Skoghall

Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Empty
InläggRubrik: Sv: Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor   Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Icon_minitimetor dec 02, 2010 10:26 pm


säg en tid så ser jag till att jag är med ^^
Till överst på sidan Gå ner
Gustav Åhs

Gustav Åhs


Antal inlägg : 198
Gick med : 10-11-14
Ort : Norrköping

Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Empty
InläggRubrik: Sv: Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor   Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Icon_minitimetor dec 02, 2010 11:46 pm

14 borde fungera är vi inte färdiga före kvart i fyra kan jag behöva åka. Men det torde väl inte vara något problem.
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Empty
InläggRubrik: Sv: Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor   Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Icon_minitimetor dec 02, 2010 11:53 pm

Calimbandil skrev:
Men det torde väl inte vara något problem.
Det tror jag inte. Men det beror på hur mycket vi snackar om saker. Om vi leker Riksmötet så lär vi knappt hinna öppna mötet på den tiden. geek
Till överst på sidan Gå ner
Gustav Åhs

Gustav Åhs


Antal inlägg : 198
Gick med : 10-11-14
Ort : Norrköping

Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Empty
InläggRubrik: Sv: Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor   Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Icon_minitimetor dec 02, 2010 11:58 pm

Så jag ska inte ställa några ordningsfrågor eller repetera vad alla andra redan har sagt. *check*
Till överst på sidan Gå ner
Jens
Admin
Jens


Antal inlägg : 15
Gick med : 10-09-17
Ort : Kolmården

Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Empty
InläggRubrik: Sv: Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor   Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Icon_minitimelör dec 04, 2010 1:22 pm

EEEhhheheheh... Kan vi sätta mötet vi ett eller halv två istället? :S

Vi har *typ* inte tid vid 14.

Förlåt att vi är sena och dåliga
Till överst på sidan Gå ner
https://artaria.forummotion.com
Gustav Åhs

Gustav Åhs


Antal inlägg : 198
Gick med : 10-11-14
Ort : Norrköping

Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Empty
InläggRubrik: Sv: Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor   Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Icon_minitimelör dec 04, 2010 1:26 pm

Inga problem för mig. Men ni är långsamma.
Till överst på sidan Gå ner
Mimmi
Rotemästare
Rotemästare
Mimmi


Antal inlägg : 178
Gick med : 10-10-04
Ålder : 33
Ort : Ljungby

Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Empty
InläggRubrik: Sv: Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor   Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Icon_minitimelör dec 04, 2010 2:56 pm

Vi heter "jinotilja" på skype btw
Till överst på sidan Gå ner
Juliette Jern
Soldenär
Soldenär
Juliette Jern


Antal inlägg : 166
Gick med : 10-11-30
Ålder : 35
Ort : Skoghall

Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Empty
InläggRubrik: Sv: Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor   Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Icon_minitimelör dec 04, 2010 2:58 pm


Det är lite sent att ändra tiden tyvärr.
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Empty
InläggRubrik: Sv: Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor   Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Icon_minitimelör dec 04, 2010 7:41 pm

Jag vill tacka alla som deltog för ett väl genomfört möte! Jag är glad över uppslutningen och det faktum att alla kändes engagerade och deltog aktivt.
Protokoll kommer postas så snart det är justerat. Övrig föreningsinformation postas i den takt den finns tillgänglig och är relevant.

Då den här tråden inte längre fyller någon funktion låser jag den, men fortsätt gärna diskutera föreningens verksamhet genom att starta ämnesspecifika trådar.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Empty
InläggRubrik: Sv: Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor   Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Omkonstituering av föreningen Spel & Tidsresor
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Artariska Armén :: Öppet Forum :: Spel & Tidsresor-
Hoppa till: