Artariska Armén
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Den Artariska Arméns Högkvarter
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Druider...?

Gå ner 
+4
Martin Tamminen
Kenny Lee Iker
Mimmi
Gustav Åhs
8 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Tor




Antal inlägg : 5
Gick med : 10-11-23

Druider...? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Druider...?   Druider...? - Sida 2 Icon_minitimetor dec 23, 2010 2:33 pm

Jaja, men om inte någon vill ta tag i det så är det väll bara att sluta klaga?. ingen idée och sitta här och muppa sig om ingen tänker göra nått åt saken. Som sagt, inget kommer hända om ingen gör nått.
Till överst på sidan Gå ner
Gustav Åhs

Gustav Åhs


Antal inlägg : 198
Gick med : 10-11-14
Ort : Norrköping

Druider...? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Druider...?   Druider...? - Sida 2 Icon_minitimetor dec 23, 2010 3:15 pm

Då kvarstår ju helt enkelt frågan om hur vi ställer oss. Min misstanke om hur det fungerar är att druider skulle vara tillgängliga för alla eller något sådant. Eftersom det inte skulle fungera för Artaria blir det helt enkelt så att de ger olika historier till olika grupper för att försöka passa in dem hos alla och sedan håller de tummarna för att vi inte pratar med varandra eller på något sätt ifrågasätter den store Hasses vilja. Mitt förslag är att vi gör detsamma, det kan kännas lite semi-off. Alternativt så kan vi ju helt enkelt göra en bedömning från fall till fall. Alla druider verkar hela olika så vår reaktion på helandet kan vara beroende på om de helar med handpåläggning, vinägerdryck, vatten från helig källa, bandage med örter, annat äckligt, muttrande av mystiska ord. (Det är de sätt jag kan minnas att jag blivit helad på i alla fall.)
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Druider...? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Druider...?   Druider...? - Sida 2 Icon_minitimetor dec 23, 2010 3:20 pm

Det här är inte klagande utan att göra nåt. Faktum är att jag pratat med Hasse om det här igen. Utförligt. Han håller med om att det kan vara lite förvirrande att druidreglerna står under magikapitlet i informationen och att det kanske går att omformulera det en aning. MEN han vill inte att det ska vara för tydligt för han vill undvika att folk metaspelar kring läkande och druider och annat deras roller inte har kunskap om. Dock så är det inte magi det de gör. Alla druider ska vara tydligt informerade och testade på att de måste använda örter och annat för att hjälpa läkande. Det är fråga om klassisk örtmedicin enligt gamla läror och inte magi.

Hasse uttrycker också tydligt att om en druid spelar som om det är magi den utövar eller gör sådant som att ta bort smärta med handpåläggning eller läker skador utan att göra omslag med örter och dekokter etc, så fuskar de. Sådant fusk, om han kommer på dem, straffas oerhört hårt. Han har också sagt att om vi artarier ser en druid agera som om den utövar magi (och därmed fuskar) så ska vi spela på det vi ser, inte ignorera det bara för att vi vet att det off är fusk. Alltså ska vi döma dem som om de vore häxor och magiker, och om det är det som vi beslutar, bränna dem på bål för det. Fuskar druidspelarna och beter sig som helare, så får de stå sitt kast säger han.

Alltså, vi kan använda druider. Men beter de sig som att de använder magi, ja då kan vi också vidta för oss rättrogna artarier lämpliga åtgärder. Fängsla dem, tortera dem, förhöra dem, testa dem, och i slutändan döma dem. Det borde lära dem att inte fuska!

Hasse påstod sig också inse att det uppenbarligen sker ett större fuskande bland druider än vad han förut trott och skulle tala med tjejen som är ansvarig för druider så att det tas ett snack med dem om detta.

Förhoppningsvis innebär dessa åtgärder att det blir en förbättring på området. Och om det inte blir det så har vi åtminstone både inlajv och offlajv rätt att på plats agera på rätt sätt gentemot magiutövande druider. Hasse var mycket upprörd över det påstådda fusket så jag tror han bara blir glad om vi faktiskt förföljer dem som gör fel. Mimmi kom på idén att vi kan testa alla druider, och de som klarar testet tillåts hjälpa artarier, de som inte klarar testet blir bannlysta. Det kan ge kul spel, särskilt åt inkvisitionen. cheers
Till överst på sidan Gå ner
Gustav Åhs

Gustav Åhs


Antal inlägg : 198
Gick med : 10-11-14
Ort : Norrköping

Druider...? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Druider...?   Druider...? - Sida 2 Icon_minitimetor dec 23, 2010 3:23 pm

Så vi ska agera ordningsvakter åt arr och bränna alla fuskare. Jag gillar tanken.
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Druider...? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Druider...?   Druider...? - Sida 2 Icon_minitimetor dec 23, 2010 3:43 pm

Kanske inte fullt så formellt, men vi har iaf blivit tillåtna att göra det om vi vill. king
Till överst på sidan Gå ner
Zmrzlina

Zmrzlina


Antal inlägg : 189
Gick med : 10-10-08
Ålder : 37

Druider...? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Druider...?   Druider...? - Sida 2 Icon_minitimetor dec 23, 2010 7:40 pm

Kul att veta att vi har all rätt att spela på handpåläggning som försök till kätteri och svartkonst. Very Happy Snacka om att vi kommer dra på oss hela skogens vrede om vi börjar jaga druider. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Martin Tamminen
Rotemästare
Rotemästare
Martin Tamminen


Antal inlägg : 108
Gick med : 10-10-04
Ålder : 34
Ort : Norrköping

Druider...? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Druider...?   Druider...? - Sida 2 Icon_minitimetor dec 23, 2010 9:06 pm

Äh, Emil skogen hatar Artaria redan så det blir väl ingen skillnad Razz
Dessutom är det tråkigt med fusk och jag tror vi borde ge oss på Kp-fuskare oxå men det har jag ingen idé om hur vi skulle göra Razz

Har jag då rätt att "försvara" mig som soldat mot en sån här "druid" om denna utför häxkonst på mig? Wink
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Druider...? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Druider...?   Druider...? - Sida 2 Icon_minitimetor dec 23, 2010 10:27 pm

Du kan ju inte slåss om du ligger på 0 kp, så det kan bli svårt. Har du bara en lätt skada (1kp) däremot så borde du ju kunna försvara dig.
Till överst på sidan Gå ner
Zmrzlina

Zmrzlina


Antal inlägg : 189
Gick med : 10-10-08
Ålder : 37

Druider...? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Druider...?   Druider...? - Sida 2 Icon_minitimefre dec 24, 2010 3:50 am

Framförallt kan (och bör) man ju spela på att en främmande människa försöker utöva svartkonst på ens kropp! Vad vet man väl om det är ett försök att släcka livet i ens kropp, ett försök att fånga ens själ, ett försök att göra ännu mer skada eller så. Finns gott och utrymme för skräckslagna spelsituationer med druider som gör handpåläggning. Very Happy

För övrigt har Artaria, under de senaste lajven, haft bättre relationer till skogen i stort än vad Eleria haft, konstigt nog. Vi får se hur det blir med det nu.
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Druider...? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Druider...?   Druider...? - Sida 2 Icon_minitimefre dec 24, 2010 3:55 pm

Jag misstänker att Tobit i stor utsträckning varit ansvarig för det. I vilket fall som helst så är det icke-artariska krafter som fått råda och relationen med skogen är inte hjälpt av att vi kommer och styr upp saker i Artarisk anda.
Till överst på sidan Gå ner
Mimmi
Rotemästare
Rotemästare
Mimmi


Antal inlägg : 178
Gick med : 10-10-04
Ålder : 33
Ort : Ljungby

Druider...? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Druider...?   Druider...? - Sida 2 Icon_minitimefre dec 24, 2010 4:26 pm

Öhum... Jag kan nog säga att fanns det goda relationer mellan artaria och skogen förra lajvet, så upplöstes de antagligen när vi började jaga Tobit. Ni skulle känt stämningen när skogen stod samlad med dragna vapen runt hela ingången till Stendal ... Det var inte direkt kärlek i luften...
Till överst på sidan Gå ner
Martin Tamminen
Rotemästare
Rotemästare
Martin Tamminen


Antal inlägg : 108
Gick med : 10-10-04
Ålder : 34
Ort : Norrköping

Druider...? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Druider...?   Druider...? - Sida 2 Icon_minitimefre dec 24, 2010 8:14 pm

Vid det ögonblicket var t.o.m den nästan blint lojala Stenulf tveksam om han skulle stå upp och kämpa under en eventuell strid, särskilt med den där förbaskat välutrustade livvakten till Grim....he's scary.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Druider...? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Druider...?   Druider...? - Sida 2 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Druider...?
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Artariska Armén :: THIS...IS...ARTARIA!!! :: Övrigt artariskt-
Hoppa till: