Artariska Armén
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Den Artariska Arméns Högkvarter
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Krigshjärta V - Stålets väg

Gå ner 
+2
Gustav Åhs
Mimmi
6 posters
FörfattareMeddelande
Mimmi
Rotemästare
Rotemästare
Mimmi


Antal inlägg : 178
Gick med : 10-10-04
Ålder : 33
Ort : Ljungby

Krigshjärta V - Stålets väg Empty
InläggRubrik: Krigshjärta V - Stålets väg   Krigshjärta V - Stålets väg Icon_minitimemån feb 28, 2011 9:53 am

Tjaa! Jag känner hur folk bara har väntat på att jag ska lägga upp den här posten Razz

Jag undrar helt enkelt om det är några ur armén som tänkt dyka upp på sommarens Krigshjärtalajv. Det är ett högkravs-fantasylajv som handlar om ett krig mellan två starka ideologier.
Jag vet att åtminstone jag, Alma och Kenny planerar att åka i sommar.

På den ena sidan av striden står Cordovien - ett av världens få enade länder, som styrs av stenhård kommunism. Samhället är jämlikt med en militärisk struktur och de roller som finns liknar i mångt och mycket "vanliga" stridande roller på lajv. Falkgardister med antingen armborst eller svärd och sköld, ulvgardister med pil och båge som anfaller från skogen, eller lejongardister i skinande plåt och tvåhandsvapen.

På den andra sidan av konflikten har vi Gillet - en stor vapenmakt med inspiration av renässans. De är mer högteknologiskt utvecklade och använder sig bla av kanoner, krutvapen och rökgranater. De stridande roller som finns är knektar av olika slag, samt ett vikingafolk som är anslutet till Gillets handelskonfederation.

Varför ska du på Krigshjärta?
För att det är Sveriges absolut bästa lajv! Very Happy -- Say no more?
Bor man i Stockholm, Lund eller Göteborg finns det dessutom mängder med aktiviteter och workshops man kan delta i inför lajvet.

Så... välj sida, sy en juste outfit och häng på. It's gonna be AWESOME! Very Happy


Länk till arrangemanget: http://www.krigshjarta.com/kh/index.php?option=com_content&view=article&id=67&Itemid=3
Till överst på sidan Gå ner
Gustav Åhs

Gustav Åhs


Antal inlägg : 198
Gick med : 10-11-14
Ort : Norrköping

Krigshjärta V - Stålets väg Empty
InläggRubrik: Sv: Krigshjärta V - Stålets väg   Krigshjärta V - Stålets väg Icon_minitimemån feb 28, 2011 12:21 pm

Men Mimmi, ska du på krigshjärta? Trodde inte du var intresserad av det lajvet Razz
Till överst på sidan Gå ner
Zmrzlina

Zmrzlina


Antal inlägg : 189
Gick med : 10-10-08
Ålder : 37

Krigshjärta V - Stålets väg Empty
InläggRubrik: Sv: Krigshjärta V - Stålets väg   Krigshjärta V - Stålets väg Icon_minitimemån feb 28, 2011 4:26 pm

Hörru, jag ska ju också åka. Falkskyttet in mah heart! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Alma
Soldenär
Soldenär
Alma


Antal inlägg : 79
Gick med : 10-11-22
Ålder : 31
Ort : Ljungby

Krigshjärta V - Stålets väg Empty
InläggRubrik: Sv: Krigshjärta V - Stålets väg   Krigshjärta V - Stålets väg Icon_minitimemån feb 28, 2011 9:52 pm

Falksoldater över huvud taget in mah heart Wink

Vi kan ju tillägga att det finns utrymme för civila roller på båda sidor samt ett par fler stridande koncept än dem Mimmi nämnde. ^^
Till överst på sidan Gå ner
Mimmi
Rotemästare
Rotemästare
Mimmi


Antal inlägg : 178
Gick med : 10-10-04
Ålder : 33
Ort : Ljungby

Krigshjärta V - Stålets väg Empty
InläggRubrik: Sv: Krigshjärta V - Stålets väg   Krigshjärta V - Stålets väg Icon_minitimemån feb 28, 2011 10:07 pm

Okej, vi gör såhär då:

EXISTERANDE ROLLKONCEPT:
Krigshjärta V - Stålets väg Ehhc8p

Om ni inte tycker att bilden räcker så får ni fråga! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Martin Tamminen
Rotemästare
Rotemästare
Martin Tamminen


Antal inlägg : 108
Gick med : 10-10-04
Ålder : 34
Ort : Norrköping

Krigshjärta V - Stålets väg Empty
InläggRubrik: Sv: Krigshjärta V - Stålets väg   Krigshjärta V - Stålets väg Icon_minitimemån feb 28, 2011 10:22 pm

Oh jag vill verkligen kunna åka som Lejongardist på det här lajvet, vore så sjukt awesome.
Jag lär veta i slutet av mars om jag kan åka på det här lajvet, om jag åker ska jag satsa stenhårt på att åka som Lejongardist, rejäl rustning in mah heart Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Arvid
Soldenär
Soldenär
Arvid


Antal inlägg : 20
Gick med : 11-01-31

Krigshjärta V - Stålets väg Empty
InläggRubrik: Sv: Krigshjärta V - Stålets väg   Krigshjärta V - Stålets väg Icon_minitimefre apr 01, 2011 3:09 pm

Jag kommer naturligtvis åka som en knekt vid namn Frans Klint som lämnade frun Birgitte hemmavid och numera jobbar i administrationen. Inget att leka med alltså.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Krigshjärta V - Stålets väg Empty
InläggRubrik: Sv: Krigshjärta V - Stålets väg   Krigshjärta V - Stålets väg Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Krigshjärta V - Stålets väg
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Artariska Armén :: Öppet Forum :: Samlingsplatsen :: Offigt, busigt och roligt-
Hoppa till: