Artariska Armén
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Den Artariska Arméns Högkvarter
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Armédrömmar

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Alma
Soldenär
Soldenär
Alma


Antal inlägg : 79
Gick med : 10-11-22
Ålder : 31
Ort : Ljungby

Armédrömmar Empty
InläggRubrik: Armédrömmar   Armédrömmar Icon_minitimelör mar 12, 2011 2:27 pm

Inatt tillbringade jag i Lund, där den sista arméträffen skulle hållas. Mitt problem var att ta mig till lokalen om morgonen, eftersom jag hade sovit i någons lägenhet - denna någon var för övrigt inte hemma, och kunde alltså inte hjälpa mig - och inte riktigt visste hur jag skulle ta mig dit. Halva drömmen gick åt till att åka tåg.

Väl där så var vi först otroligt få. Vet att det i alla fall var jag, Mimmi och Ola, samt kanske någon eller ett par till. Alla hade i alla fall panik för att Kenny, som skulle styra upp det hela, inte hade tänkt dyka upp. Sen plötsligt fick JAG i uppgift att börja ordna med roteindelning och uppställningar och övningar och jag vet inte vad. Det enda som var bra vid det laget var att när alla väl var uppställda och skulle räknas, så var vi nästan sjuttio personer inne i den där lilla lokalen - och jag vet, för jag räknade varenda en... Smile Det blev riktigt, riktigt snyggt när alla var uppställda i sina röda uniformer också, kan jag meddela.

Vad säger ni, ska vi satsa på sjuttio? Wink
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Armédrömmar Empty
InläggRubrik: Sv: Armédrömmar   Armédrömmar Icon_minitimelör mar 12, 2011 4:42 pm

Haha! Just nu är jag glad om vi blir tjugo, men jag satsar gärna på 70 om jag bara får hjälp! Wink

Kul dröm! Härligt att höra att det inte bara är Krigshjärta i drömmarna längre. Hehe!

Mer sånt!!! king
Till överst på sidan Gå ner
Jonas Hemlin
Soldenär
Soldenär
Jonas Hemlin


Antal inlägg : 95
Gick med : 10-11-25
Ålder : 34
Ort : Göteborg

Armédrömmar Empty
InläggRubrik: Sv: Armédrömmar   Armédrömmar Icon_minitimelör mar 12, 2011 5:56 pm

Sjuttio tappra Artarier, det skulle vara något det! Razz
Till överst på sidan Gå ner
Ola Eliasson
Soldenär
Soldenär
Ola Eliasson


Antal inlägg : 132
Gick med : 10-12-09
Ålder : 36
Ort : Matteröd

Armédrömmar Empty
InläggRubrik: Sv: Armédrömmar   Armédrömmar Icon_minitimelör mar 12, 2011 8:54 pm

Märkligt att jag var med i drömmen - måste ha gjort något bestående, antagligen skrämmande intryck. Laughing
Till överst på sidan Gå ner
http://www.nordicr.com
Alma
Soldenär
Soldenär
Alma


Antal inlägg : 79
Gick med : 10-11-22
Ålder : 31
Ort : Ljungby

Armédrömmar Empty
InläggRubrik: Sv: Armédrömmar   Armédrömmar Icon_minitimesön maj 08, 2011 7:52 pm

Jag återupplivar en gammal tråd här (är det verkligen bara jag som drömmer om armén? Det har jag svårt att tro Wink)

För ett par nätter sedan hade jag en allmän lajvdrömsnatt, och givetvis var armén med i en av drömmarna. Först handlade det om lite andra smågrejer - vilka inbegrep Mimmis Krigshjärtakaraktär utklädd i indiankläder med fetsmink i hela ansiktet, bland annat... - men sen!

I alla fall så var vi i en skog, ute på ett fruktansvärt viktigt uppdrag. Vad det var har jag givetvis inte den blekaste aning om, men VIKTIGT var det. Och det var ännu viktigare att vi inte blev upptäckta, så vi smög där med våra otympliga sköldar och röda uniformer... Vi hade dessutom en soldat i gruppen (som inte finns på riktigt, såvitt jag kan avgöra ^^) som VÄGRADE prata tyst. Först blev vi sura och hyssjade på honom, men han fattade inte, och så blev vi ännu surare, men han fattade inte, och till slut gick det så långt att en del, bland andra Sofia och Elina, blev så arga off att vi började överväga att kasta ut honom ur gruppen.

Men då kom vi plötsligt fram till en enorm äng. På ängen gick sisådär femtioelvatusen ulliga får och betade, och de vaktades av ett JÄÄÄTTESTORT blått troll, och varken fåren eller trollet fick såklart upptäcka oss. Vi smög oss alltså tyst, tyst fram längs väggen(!?), men den höggljudde soldaten i gruppen fick dem att lägga märke till oss. Då visade det sig att det var KÖTTÄTANDE får som gick på ängen...

Vi började springa, med sköldarna emellan oss och fåren (vi verkade vara inne i någon enorm arena som var målad himmel och skog på så att det såg ut som utomhus) tills vi kom fram till ett par stora lägenhetshus utan dörrar men med en öppna massa fönster, och i vartenda ett så satt ett par pensionärer och stirrade på oss. Vi skrek åt dem att de skulle släppa in oss så att vi kunde komma undan fåren, men de där stolpskotten till gamlingar STÄNGDE fönstren och fortsatte att stirra på oss genom rutan, så att vi inte kunde komma in.

På något sätt, trots att vi var mitt ute på en äng, lyckades vi komma undan, och alla ulliga små köttätande får gick tillbaka till att äta gräs. Vi ställer upp i fin romersk formation för att gå till anfall mot trollet medans det inte ser oss. Vad tror ni inte de där himla pensionärerna gör då? ÖPPNAR sina fönster igen och pekar ut oss för trollet och SKRATTAR när det går till attack!

Sen minns jag inte så tydligt längre, men jag har för mig att vi hade en episk kamp mot det blå trollet. Minns dock inte hur det gick ^^
Till överst på sidan Gå ner
Jonas Hemlin
Soldenär
Soldenär
Jonas Hemlin


Antal inlägg : 95
Gick med : 10-11-25
Ålder : 34
Ort : Göteborg

Armédrömmar Empty
InläggRubrik: Sv: Armédrömmar   Armédrömmar Icon_minitimesön maj 08, 2011 8:47 pm

HAha xD, älska skeva drömmar! =D=D=D

vad jag kommer ihåg har jag faktiskt haft en armédröm, men den har tyvärr fallit ur minnet totalt, ska posta nästa jag får riktigt snabbt så den inte tynar bort den med! =D
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Armédrömmar Empty
InläggRubrik: Sv: Armédrömmar   Armédrömmar Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Armédrömmar
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Artariska Armén :: Öppet Forum :: Samlingsplatsen :: Offigt, busigt och roligt-
Hoppa till: