Artariska Armén
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Den Artariska Arméns Högkvarter
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Vad har du gjort idag?

Gå ner 
+15
Johan Andersson
Martin Lysen
Martin Tamminen
Elina Andersson
Niklas Helgegren
Laros
Niklas Nyrell
Alma
Zmrzlina
Jonas Hemlin
Ola Eliasson
Gustav Åhs
Juliette Jern
Kenny Lee Iker
Mimmi
19 posters
Gå till sida : 1, 2, 3, 4  Nästa
FörfattareMeddelande
Mimmi
Rotemästare
Rotemästare
Mimmi


Antal inlägg : 178
Gick med : 10-10-04
Ålder : 33
Ort : Ljungby

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimeons dec 01, 2010 2:02 am

Idag jobbade jag på förmiddagen, och när jag kom hem sydde jag klart min cordovska rock inför Krigshjärta i vinter. Den blev JÄTTEFIN! Behöver bara modda knapparna lite så att de inte sitter snett...

och så har jag tränat också! Very Happy

Tycker att det har varit lite dålig aktivitet på forumet idag. Vad pysslar alla med när ni inte skriver?

Gillade ni rapporten btw? Razz


Vad har DU gjort idag?
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimeons dec 01, 2010 2:07 am

Idag har jag moddat forumet, sett på film och tagit det allmänt lugnt. Skulle haft rollspelskväll ikväll men det blev inställt. Sad

Och ja, jag gillade verkligen rapporten. Det här lajvet blev genast mycket mer spännande! Så till den grad att jag för en sekund funderade på att hoppa av soldatgruppen för att spela en mer politisk karaktär. Jag ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR intrigspel. Men jag stannar här, jag lovar. Hmm... jag får helt enkelt kandidera till kaptensposten så jag får delta i lite högljudda argumentationer med bygdens missledda invånare. bounce
Till överst på sidan Gå ner
Juliette Jern
Soldenär
Soldenär
Juliette Jern


Antal inlägg : 166
Gick med : 10-11-30
Ålder : 35
Ort : Skoghall

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimetor dec 02, 2010 12:08 am


Ja argumentera är ju nått du faktiskt är bra på, så tilld en nivån att jag ibland själv glömmer bort vad mitt eget argument kan ha varit Razz

Själv har jag legat under ett täke framför tv i soffan med massa varm te ^^
sen satte jag mig här för att läsa massa på forumet och även uppdater min dikt-blogg.
Till överst på sidan Gå ner
Gustav Åhs

Gustav Åhs


Antal inlägg : 198
Gick med : 10-11-14
Ort : Norrköping

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimetor dec 02, 2010 12:19 am

Själv har jag grävt ner mig i stadsarkivet idag för att kunna skriva min B-uppsats i historia. Arkivarierna där är som vanligt de mest hjälpsamma människor jag träffat. I övrigt fryser jag så fort jag kommer utanför dörren. Vi har runt 20- här i Norrköping i dessa dagar. Själv blir jag mer och mer övertygad om att försöka sno åt mig löjtnantsposten. Jag lajvar helt enkelt bäst om jag spelar som andreman för en grupp.
Till överst på sidan Gå ner
Juliette Jern
Soldenär
Soldenär
Juliette Jern


Antal inlägg : 166
Gick med : 10-11-30
Ålder : 35
Ort : Skoghall

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimetor dec 02, 2010 2:35 am


ghha... tror jag är lite övertrött, massa rollspels sugen och besviken på att mina kakor börjar ta slut
kankse borde sova...hmmm... men det händer ju massa skoj här...
nää sova är nog en bra ide, övertrött som jag är kommer jag säkert snart att göra eller skriva nått Yberflummigt bounce
Till överst på sidan Gå ner
Mimmi
Rotemästare
Rotemästare
Mimmi


Antal inlägg : 178
Gick med : 10-10-04
Ålder : 33
Ort : Ljungby

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimesön dec 19, 2010 2:57 pm

Jag har "precis" gått upp. Jens ligger kvar i sängen och läser nördiga warhammergrejer. Själv sitter jag och är inte nördig alls vid lite olika lajvforum.

Idag ska vi... öh... städa mitt rum, kanske träffa Martin och Alma, och antagligen inte så jättemycket annat. Jag tycker folk kan börja vara mer aktiva på forumet! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Ola Eliasson
Soldenär
Soldenär
Ola Eliasson


Antal inlägg : 132
Gick med : 10-12-09
Ålder : 36
Ort : Matteröd

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimesön dec 19, 2010 4:32 pm

Var i stallet i morse, skrapade rent stallplatserna, gav alla ungdjuren ensilage, tog hål i isen på vattenkaret, strödde sågspån där djuren står, gjort frukost till familjen, fixat med diskmaskinen, dammsugat huset, en vanlig dag helt enkelt. Ska i stallet ikväll igen.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.nordicr.com
Jonas Hemlin
Soldenär
Soldenär
Jonas Hemlin


Antal inlägg : 95
Gick med : 10-11-25
Ålder : 34
Ort : Göteborg

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimelör jan 22, 2011 2:59 am

Jag har hämtat två stora paket från faraos innehållande tre ringbrynjor, tre svärd och en hjälm! YEY! =D=D=D
okej, allt är inte mitt...menmen ^_^

Iaf sjukt vad man känner sig manlig i brynja ;D

Dock så skulle jag seriöst dö om jag hade på mig den fem dagar i sträck...>.<
Hur mkt "invänjningstid" kan krävas tro???

Får sticka ut å jogga lite mena lr nåe Razz
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimelör jan 22, 2011 8:16 am

Efter några dagar, alltså lagom till när lajvet snart är slut, brukar jag ha vant mig såpass mycket att jag inte tänker på att jag bär den förrän jag tar den av mig och det känns som att man går på månen eller nåt. Hehe.
Till överst på sidan Gå ner
Mimmi
Rotemästare
Rotemästare
Mimmi


Antal inlägg : 178
Gick med : 10-10-04
Ålder : 33
Ort : Ljungby

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimelör jan 22, 2011 2:02 pm

Idag har jag precis gått upp! Eh, det här med dygnsrytm alltså.
I tisdags flyttade jag till Götabro för att gå bibelskola, så detta är första helgen här. Tänkte att jag skulle sy en massa idag, får se om det blir nåt av det... Smile
Till överst på sidan Gå ner
Zmrzlina

Zmrzlina


Antal inlägg : 189
Gick med : 10-10-08
Ålder : 37

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimesön jan 23, 2011 12:50 am

Mimmi skrev:
Idag jobbade jag på förmiddagen, och när jag kom hem sydde jag klart min cordovska rock inför Krigshjärta i vinter. Den blev JÄTTEFIN! Behöver bara modda knapparna lite så att de inte sitter snett...

Najs! Skönt att höra att du finns på rätt sida till krigshjärta. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Mimmi
Rotemästare
Rotemästare
Mimmi


Antal inlägg : 178
Gick med : 10-10-04
Ålder : 33
Ort : Ljungby

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimesön jan 23, 2011 4:45 am

Ska du på Krigshjärta i sommar? Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Zmrzlina

Zmrzlina


Antal inlägg : 189
Gick med : 10-10-08
Ålder : 37

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimesön jan 23, 2011 6:39 am

Jupp, det är planen och jag är PEPP!
Till överst på sidan Gå ner
Alma
Soldenär
Soldenär
Alma


Antal inlägg : 79
Gick med : 10-11-22
Ålder : 31
Ort : Ljungby

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimesön jan 23, 2011 4:33 pm

Emil! Krigshjärta! Yay! Very Happy

Hrm. Idag... OHSNAP det SNÖAR! :O

Eh, ja. Såg det nu. Idag ska jag titta på skidskytte och sy på min egen cordovrock. Känns som lagom aktivitet en söndageftermiddag.
Till överst på sidan Gå ner
Niklas Nyrell
Soldenär
Soldenär



Antal inlägg : 66
Gick med : 10-12-05
Ålder : 32
Ort : Skoghall

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimetis jan 25, 2011 8:26 pm

Har precis opererat käften... Har jävligt ont och kan knappt prata. :/
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimeons jan 26, 2011 2:52 am

Jag är rätt övertygad om att det finns de som anser att jag också behöver en käkoperation. Jag snackar på tok för mycket och ibland kanske det kan tyckas vara det enda sättet att få tyst på mig. Twisted Evil
Till överst på sidan Gå ner
Juliette Jern
Soldenär
Soldenär
Juliette Jern


Antal inlägg : 166
Gick med : 10-11-30
Ålder : 35
Ort : Skoghall

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimeons jan 26, 2011 3:08 am

skrattar
Till överst på sidan Gå ner
Gustav Åhs

Gustav Åhs


Antal inlägg : 198
Gick med : 10-11-14
Ort : Norrköping

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimeons jan 26, 2011 3:12 am

Idag har jag varit spelledare (som varje tisdag) igen. Jag älskar att spelleda en grupp med gobliner, de verkar alltid hitta alternativa och betydligt mer underhållande sätt att hantera situationer. Det gör att jag som spelledare ofta får mer ut av att bara skapa situationer och omgivningar istället för att bara rada upp problem med förberedda lösningar. Förutom det på ostfronten intet nytt, grevé idag också.
Till överst på sidan Gå ner
Juliette Jern
Soldenär
Soldenär
Juliette Jern


Antal inlägg : 166
Gick med : 10-11-30
Ålder : 35
Ort : Skoghall

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimeons feb 02, 2011 3:45 pm


Vaknade av att en enda tanke slog mig hårt som en slägga.
MATTEN! jag har glömt att plugga under dessa få dagar affraid

Så nu ska jag sätta mig och plugga hjärnan av mig.
kommer hålla mig uppdaterad och läsa på forumet men kanske inte svarar eller kommer hinna/orka tänka på vad jag ska svara just då.
så mina svar kan återkomma till lite senare.

Så dags att plugga

*Matte boken och jag stirrar förintande på varandra*
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimeons feb 02, 2011 3:50 pm

Juliette Jern skrev:
*Matte boken och jag stirrar förintande på varandra*
ROTFLMAO!!!
Till överst på sidan Gå ner
Gustav Åhs

Gustav Åhs


Antal inlägg : 198
Gick med : 10-11-14
Ort : Norrköping

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimeons feb 02, 2011 3:55 pm

Själv har jag hittat en tvåhundra år gammal matrikel, dvs en bok med stadens alla viktiga personer uppskrivna i sig, allt från de båda borgmästarna och rådet till vilka som är ansvariga för brandsprutorna. Brandsprutor är iofs en viktig sak här i Norrköping, staden har ju drabbats av både gigantiska olycksbränder samt blivit nedbränd till grunden två gånger.
Till överst på sidan Gå ner
Laros

Laros


Antal inlägg : 29
Gick med : 11-01-06

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimeons feb 02, 2011 8:27 pm

Jobbat, vilket innebär:
Kollat mejlen
Försökt tala om för tidsredovisningssystemet i datorn att jag varit sjuk i två dar - misslyckades...
Budgeterat kurser (dvs skrivit en önskelista över utbildningar jag vill gå 2012)
Ringt till Högkvarteret
Varit på förmöte om "vår syn på det material som den stora arbetsgruppen ska jobba med och hur ska vi få dom att tycka som vi".
Mejlat igen
Ätit lunch på mässen (Kycklingfilé och något son troligen skulle vara potatisgratäng)
Ringt Högkvarteret igen
Stört "tompa" (kollegan) då han mejlat
Bearbetat en exel-fil
Hämtat hunden påfrån dagis
Käkat rester (gårdagens lasagne)
Funderar på om jag ska fråga grabben om vi ska gå på hockey...


Edit:
Glömde berätta att jag skrattade gott åt att se mej själv omnämnd i utskicket inför "Uppgörelsen" Laughing


Till överst på sidan Gå ner
Gustav Åhs

Gustav Åhs


Antal inlägg : 198
Gick med : 10-11-14
Ort : Norrköping

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimelör feb 05, 2011 5:32 pm

Tillbringade gårdagskvällen med mysigt rollspel á la WFRP. Passade även på att börja handfålla min soldatrock, det gjorde att min karaktär lät mer korrekt fundersam så det kan nog bli en vana.
Till överst på sidan Gå ner
Niklas Helgegren




Antal inlägg : 61
Gick med : 10-11-15
Ålder : 34
Ort : Göteborg

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimemån feb 07, 2011 1:59 pm

idag har jag tränat svärd och bôstav på tomten iförd ringbrynja Smile
kan säga att jag blev trött ganska snabbt så tyck att alla som ska ha rustning på sig under lajvet bör börja träna med den nu så ni orkar med under lajvet
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitimemån feb 07, 2011 2:26 pm

Japp! Jag skulle behöva ta långpromenader i rustning... men tror det kan dra till sig väl mycket uppmärksamhet här i ghettot. :O
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Vad har du gjort idag? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad har du gjort idag?   Vad har du gjort idag? Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Vad har du gjort idag?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 4Gå till sida : 1, 2, 3, 4  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Artariska Armén :: Öppet Forum :: Samlingsplatsen :: Offigt, busigt och roligt-
Hoppa till: