Artariska Armén
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Den Artariska Arméns Högkvarter
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Forumet

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Forumet Empty
InläggRubrik: Forumet   Forumet Icon_minitimefre maj 06, 2011 7:29 am

Jag har nu organiserat om forumet en aning så se er om och låt mig veta om det känns bättre eller sämre. =)

Första delen (Öppet forum) är, om inte annat sägs i kategoribeskrivningen, öppen för vem som helst. Alla kan läsa allt och alla som är registrerade användare kan skriva överallt. I den andra delen, Artariadelen, så kan generellt alla som tillhör en särskild forumgrupp (Armén, Allierade, Vänner) läsa och skriva. I den trejde och sista delen, Armén, kan i princip bara de som är medlemmar i forumgruppen Armén läsa och skriva, med undantag för ett par kategorier där även Allierade kan läsa och skriva.

Jag har tagit bort forumgruppen Tempelriddare då de inte vill använda forumet aktivt eller ha en egen sektion på det då de föredrar att hålla sig till Facebook. Deras medlemmar är därför alla satta i forumgruppen Vänner.

Jag har också för avsikt att göra en översyn av vilka som är i vilken grupp. Personer som varken åkt med oss eller tänker åka med oss kommer plockas bort ur forumgruppen Armén. Personer som inte tänker åka med oss i fortsättningen kommer sannolikt också plockas bort ur forumgruppen och läggas till gruppen Vänner istället. Om någon kan ge mig goda skäl till att så inte ska ske så lyssnar jag gärna på dem.

Har ni frågor eller förslag på ytterligare förändringar så är det bara att ta upp dem här eller direkt med mig på annat sätt.

mvh
/Kenny
Till överst på sidan Gå ner
Oskar Gauffin




Antal inlägg : 155
Gick med : 11-04-12

Forumet Empty
InläggRubrik: Sv: Forumet   Forumet Icon_minitimefre maj 06, 2011 10:40 am

Jag tycker det känns tydligare än så länge iaf, efter fem minuters användande. Det är en bra idé med en överordnad "fakta"-del också. Bra gjort Kenny. Smile

Ett litet frågetecken är kanske "off-lajv-organisation" under organisation och struktur, vilket jag tycker låter som "Boende, utrustning, logistik, mat" som ju ligger under praktiskt. Jag kan tänka mig att ta bort "off-lajv"-organisation från "organisation och struktur. Då har man praktiskt till de praktiska off-sakerna + praktisk konstruktion av sköldar etc och organisation till de mer teoretiska inlajv-sakerna?

Jag tänkte också på det här med att vissa " I den trejde och sista delen, Armén, kan i princip bara de som är medlemmar i forumgruppen Armén läsa och skriva, med undantag för ett par kategorier där även Allierade kan läsa och skriva."

Det vore trist om man sa något där som ens allierade inte borde veta. Vilka kategorier är det som även Allierade kan läsa?
Till överst på sidan Gå ner
Jonas Hemlin
Soldenär
Soldenär
Jonas Hemlin


Antal inlägg : 95
Gick med : 10-11-25
Ålder : 34
Ort : Göteborg

Forumet Empty
InläggRubrik: Sv: Forumet   Forumet Icon_minitimefre maj 06, 2011 4:17 pm

Det ser fint ut!

Återkommer efter lite runtkikande^^
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Forumet Empty
InläggRubrik: Sv: Forumet   Forumet Icon_minitimefre maj 06, 2011 6:11 pm

Med off-organisation menar jag bara saker som vem som har vilket ansvarsområde off, vilka off-ansvar som ligger på rotemästare, vad vi röstar om och inte inom gruppen off osv. Dvs vår lajvgrupps organisation, inte hur vi organiserar saker.

Det allierade har tillgång till är "Planering, förberedelser och annat praktiskt" och dess subforum "Tillverkning". Detta för att Allierade främst kommer vara personer som delar läger med oss och därmed med fördel bör kunna delta i diskussionen hur vi praktiskt planerar och utför vårt boende. Där tror jag heller inte vi kommer diskutera saker som är för känsligt för att de som ändå ska bo med oss kan få reda på det. Vad tror ni?

De kan också läsa infon under Information men det är inte lika nödvändigt och nåt jag kan ta bort. Slutligen kan de använda "Inlajv" då de även kunde det förut. Återigen kan jag ta bort det om vi tror vi kommer prata om saker som de inte bör se. Tror dock vi kan hålla den delen tillräckligt fri från hemligheter då "Allierade" är få och dessutom rätt så intimt förknippade med oss.

Den enda "Allierade" vi har just nu är Emil "Zmrzlina" från säkerhetstjänsten.
Till överst på sidan Gå ner
Oskar Gauffin




Antal inlägg : 155
Gick med : 11-04-12

Forumet Empty
InläggRubrik: Sv: Forumet   Forumet Icon_minitimefre maj 06, 2011 6:47 pm

"Den enda "Allierade" vi har just nu är Emil "Zmrzlina" från säkerhetstjänsten."

Ok. Då känns det ganska lugnt för mig. Smile

Off-organisation: Ok, jag förstår. Det känns tydligt för mig nu.

Till överst på sidan Gå ner
Robin_Eriksson
Soldenär
Soldenär



Antal inlägg : 74
Gick med : 11-04-15
Ålder : 32
Ort : sala

Forumet Empty
InläggRubrik: Sv: Forumet   Forumet Icon_minitimefre maj 06, 2011 6:48 pm

Kenny forumet har du gjort Super BRA! Very Happy

Du ska ha stort beröm för de^^
Till överst på sidan Gå ner
Elina Andersson
Soldenär
Soldenär



Antal inlägg : 43
Gick med : 11-01-07
Ålder : 31
Ort : Norrtälje

Forumet Empty
InläggRubrik: Sv: Forumet   Forumet Icon_minitimefre maj 06, 2011 9:50 pm

Jag tycker det verkar bra, måste bara vänja mig Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Forumet Empty
InläggRubrik: Sv: Forumet   Forumet Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Forumet
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Artariska Armén :: Öppet Forum :: Samlingsplatsen-
Hoppa till: