Artariska Armén
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Den Artariska Arméns Högkvarter
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Medlemskap - Upprop!

Gå ner 
+4
Mimmi
Gustav Åhs
Juliette Jern
Kenny Lee Iker
8 posters
FörfattareMeddelande
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Medlemskap - Upprop! Empty
InläggRubrik: Medlemskap - Upprop!   Medlemskap - Upprop! Icon_minitimelör dec 04, 2010 1:22 am

För att kunna söka bidrag från Sverok (totalt uppemot 9000kr för 2010 och 2011 om vi har 50kr medlemsavgift) så måste vi ha minst 5 medlemmar i åldern 7-25 år. Själv är jag för gammal så jag räknas inte. Jag vill att alla som vill vara medlemmar skriver upp sig i den här tråden så vi vet att vi har medlemmar nog att söka bidrag.

Vad får ni för detta?
För 50kr i medlemsavgift så får föreningen massa pengar, pengar som kommer gå direkt tillbaka till medlemmarna genom införskaffande av materiel samt betalande av gemensamma kostnader vi annars måste betala ändå som vida övergår 50kr. Nu är det visserligen så att det blir en medlemsavgift för december, sen en till för hela nästa år, dvs total 100kr. Men med tanke på vinsten för spelargruppen så är det en låg kostnad för individen och en riktigt bra investering.

För att det ska bli någon form av rättvisa så kan föreningen dessutom bara stötta utgifter och materiel till medlemmar. De i soldatgruppen som väljer att inte vara medlemmar får alltså inte del av föreningens bidrag. Inte heller kommer föreningen att köpa en massa saker och bara ge bort till medlemmarna. Det föreningen kan göra är att subventionera kostnader, alltså betala delar av dem. Alternativt betala sköldar och låna ut till medlemmarna utan kostnad men att föreningen äger dem. Trots det krävs det att föreningens verksamhet, t.ex. tillverkning av sköldar, utförs av dess medlemmar och inte av endast styrelsen. Medlemskap innebär alltså inte att ni slipper göra jobbet, bara att ni kanske slipper stora kostnader inbegripna i det.

Alla tjänar på att gå med, och om inte minst 5 personer mellan 7-25 år gör det så får vi inga bidrag alls. Så skriv upp er! Det är dock helt ok att välja att låta bli. Ingen kommer värderas mindre i soldatgruppen för att man väljer att inte gå med i föreningen. Vi är bara väldigt tacksamma om ni gör det.
Till överst på sidan Gå ner
Juliette Jern
Soldenär
Soldenär
Juliette Jern


Antal inlägg : 166
Gick med : 10-11-30
Ålder : 35
Ort : Skoghall

Medlemskap - Upprop! Empty
InläggRubrik: Sv: Medlemskap - Upprop!   Medlemskap - Upprop! Icon_minitimelör dec 04, 2010 3:23 am

jag är med
Till överst på sidan Gå ner
Gustav Åhs

Gustav Åhs


Antal inlägg : 198
Gick med : 10-11-14
Ort : Norrköping

Medlemskap - Upprop! Empty
InläggRubrik: Sv: Medlemskap - Upprop!   Medlemskap - Upprop! Icon_minitimelör dec 04, 2010 12:26 pm

Jag är på!
Till överst på sidan Gå ner
Mimmi
Rotemästare
Rotemästare
Mimmi


Antal inlägg : 178
Gick med : 10-10-04
Ålder : 33
Ort : Ljungby

Medlemskap - Upprop! Empty
InläggRubrik: Sv: Medlemskap - Upprop!   Medlemskap - Upprop! Icon_minitimelör dec 04, 2010 12:59 pm

jag och jens är på Smile
Till överst på sidan Gå ner
Martin Tamminen
Rotemästare
Rotemästare
Martin Tamminen


Antal inlägg : 108
Gick med : 10-10-04
Ålder : 34
Ort : Norrköping

Medlemskap - Upprop! Empty
InläggRubrik: Sv: Medlemskap - Upprop!   Medlemskap - Upprop! Icon_minitimelör dec 04, 2010 3:49 pm

Jag e på!
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Medlemskap - Upprop! Empty
InläggRubrik: Sv: Medlemskap - Upprop!   Medlemskap - Upprop! Icon_minitimelör dec 04, 2010 7:25 pm

Jag behöver en del personuppgifter från alla medlemmar i föreningen. Detta dels för att vi ska kunna söka bidrag från Sverok, dels för att föreningen ska kunna kontakta er inför årsmöte och annat. Andra uppgifter är mer valfria och mest för att det är bra att ha. Dessa markerar jag särskilt. Eftersom vi beslutat att hålla årsmötet via Skype så är det viktigt att ni har ett abonemang på Skype. Detta är gratis både att skaffa och använda så kravet är inte betyngande.

Det jag behöver är:
För och efternamn
Personnummer
Postadress
Mejladress
Telefonnummer
Skype-namn
MSN-adress (frivilligt)
Användarnamn på/i andra sociala medier (frivilligt)


Dessa uppgifter MÅSTE jag ha ASAP så skicka dem så snart ni ser detta. Detta gäller alltså medlemskap i Spel & Tidsresor, inte i lajvgruppen. Medlemskap är helt frivilligt men bär som tidigare nämnt fördelar.

OBS: Skicka uppgifterna till mig via PM här i forumet. INTE via mejl etc. Jag vill ha allt på ett ställe och PM i forumet är säkert och stabilt.

PS: Medlemsavgiften är satt till 50kr för 2010. Detta måste betalas in omgående på vårt konto så snart det är upprättat. Kontouppgifter dyker upp här så snart kontot är öppnat. DS.

EDIT: Lade till telefonnummer i listan eftersom Sverok kräver detta för registrering så att de kan göra sina ring-upp-kontroller av medlemmar


Senast ändrad av Kenny Lee Iker den tor dec 16, 2010 11:33 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Niklas Nyrell
Soldenär
Soldenär



Antal inlägg : 66
Gick med : 10-12-05
Ålder : 32
Ort : Skoghall

Medlemskap - Upprop! Empty
InläggRubrik: Sv: Medlemskap - Upprop!   Medlemskap - Upprop! Icon_minitimesön dec 05, 2010 5:06 pm

Jag är med!
Till överst på sidan Gå ner
Johan Dahlman




Antal inlägg : 14
Gick med : 10-11-29
Ålder : 31
Ort : Grums

Medlemskap - Upprop! Empty
InläggRubrik: Sv: Medlemskap - Upprop!   Medlemskap - Upprop! Icon_minitimesön dec 05, 2010 5:14 pm

Jag är med.
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Medlemskap - Upprop! Empty
InläggRubrik: Sv: Medlemskap - Upprop!   Medlemskap - Upprop! Icon_minitimetor dec 16, 2010 5:55 pm

Jag vill påminna alla som inte betalat medlemsavgiften för 2010 att göra så eller meddela mig om de inte kan. Det är bara jag och Niklas Nyrell som betalat än så länge. =)

Sätt in medlemsavgiften 50kr på: 8156-2, 923 351 932-2
Glöm inte skriva namn eller personnummer i meddelandefältet så vi vet vem det är som betalar.

Tack! =)
Till överst på sidan Gå ner
Niklas Helgegren




Antal inlägg : 61
Gick med : 10-11-15
Ålder : 34
Ort : Göteborg

Medlemskap - Upprop! Empty
InläggRubrik: Sv: Medlemskap - Upprop!   Medlemskap - Upprop! Icon_minitimetor dec 16, 2010 7:08 pm

Är detta något som gäller alla eller bara vissa?
Till överst på sidan Gå ner
Mimmi
Rotemästare
Rotemästare
Mimmi


Antal inlägg : 178
Gick med : 10-10-04
Ålder : 33
Ort : Ljungby

Medlemskap - Upprop! Empty
InläggRubrik: Sv: Medlemskap - Upprop!   Medlemskap - Upprop! Icon_minitimetor dec 16, 2010 7:31 pm

alla!
Smile
Till överst på sidan Gå ner
Niklas Nyrell
Soldenär
Soldenär



Antal inlägg : 66
Gick med : 10-12-05
Ålder : 32
Ort : Skoghall

Medlemskap - Upprop! Empty
InläggRubrik: Sv: Medlemskap - Upprop!   Medlemskap - Upprop! Icon_minitimetor dec 16, 2010 10:20 pm

Alla som är medlemmar i föreningen va? Vilket nog bara är vissa, så då är det väl en tolkningsfråga?
Till överst på sidan Gå ner
Niklas Helgegren




Antal inlägg : 61
Gick med : 10-11-15
Ålder : 34
Ort : Göteborg

Medlemskap - Upprop! Empty
InläggRubrik: Sv: Medlemskap - Upprop!   Medlemskap - Upprop! Icon_minitimetor dec 16, 2010 10:52 pm

alla som vill vara oxå väl
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Medlemskap - Upprop! Empty
InläggRubrik: Sv: Medlemskap - Upprop!   Medlemskap - Upprop! Icon_minitimetor dec 16, 2010 11:02 pm

Det gäller de nio personer som registrerat sig som medlemmar i föreningen Spel & Tidsresor och eventuella andra som vill bli medlemmar utöver dem.
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Medlemskap - Upprop! Empty
InläggRubrik: Sv: Medlemskap - Upprop!   Medlemskap - Upprop! Icon_minitimetor dec 16, 2010 11:37 pm

Observera att Telefonnummer är tillagt i listan över saker vi behöver få in från alla medlemmar då Sverok kräver detta för registrering. Detta så att de har möjlighet att ringa medlemmar för att kontrollera att de faktiskt är medlemmar på riktigt. Var alltså beredda på att Sverok kan ringa upp och fråga om ni är med i Spel & Tidsresor och vilket verksamhet ni deltagit i (vilket är diverse förberedelser inför vårlajvet än så länge).

Observera alltså att personuppgifterna skickas till Sverok. Uppgifterna används bara för deras möjligheter till kontakt med medlemmarna samt för att kontrollera att det är äkta medlemmar, vilken ålder de har osv. Detta för att vi ska kunna söka bidrag och för att Sverok ska kunna få bidrag från staten för medlemmarna. Uppgifterna kommer inte användas av Sverok på något annat sätt.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Medlemskap - Upprop! Empty
InläggRubrik: Sv: Medlemskap - Upprop!   Medlemskap - Upprop! Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Medlemskap - Upprop!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Artariska Armén :: Öppet Forum :: Spel & Tidsresor-
Hoppa till: