Artariska Armén
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Den Artariska Arméns Högkvarter
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Användarnamn

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Användarnamn Empty
InläggRubrik: Användarnamn   Användarnamn Icon_minitimelör dec 04, 2010 9:54 pm

Hur ställer sig folk till användarnamn på forumet? Själv tycker jag det är ovärderligt att se vad folk heter och veta vem jag skriver med på forumet och använder därför mitt personnamn som användarnamn. En sak jag upplevt i andra forum är att det är svårt för folk att känna sig som en del i gänget när medlemmar använder etablerade alias som den inre cirkeln känner till och använder sig av, medan utomstående inte har en aning om vilka som döljer sig bakom namnen. Dessutom är det mer hedervärt att skriva under sina åsikter på forumet med sitt namn och inte dölja sig bakom ett alias tycker jag.

Dessutom är det ju lättare när vi träffas att veta att man pratar med exempelvis en "Micke" och inte behöva kalla honom för "Archdevil-sex-sex-sex". Fulla namnet är dessutom bra då det finns folk med samma förnamn på forumet. Det blir särskilt illa med alias.

- "Vem är Shokoan12 nu igen?"
¤ "Det är Joakim."
- "Men var inte Groshnahk Joakim?"
¤ "Det är den andra Joakim."
- "Ehh... men vilken av dem var det jag pratade med i telefon då? Ha sa Joakim Pettersson."
¤ "Ingen aning."

Nu föreslår jag visserligen inte att tvinga alla att använda personnamn som användarnamn eller kicka dem från forumet, men jag skulle vilja uppmana alla användare att använda sitt namn. Och om det är önskvärt så har jag inget emot en sådan regel heller för den delen. Vi har den på ett annat lajvforum där jag är aktiv, och det har fungerat något helt utomordentligt bra. Det har gjort väldigt mycket för att lära känna varandra. Och om jag rekryterar en ny person och ber denne prata med exempelvis Stefan om nåt som Stefan är bra på som den nye undrar över, men Stefan på forumet heter AstraZeneca52 så blir det mycket bökigare att förklara och för den nye att komma ihåg.

Så, fundera på vad ni tycker och kommentera gärna.

Dessutom, den som redan har ett användarnamn som inte är av formen 'Förnamn Efternamn' kan om den så önskar säga till så ändrar jag det åt dem. No charge! king
Till överst på sidan Gå ner
Gustav Åhs

Gustav Åhs


Antal inlägg : 198
Gick med : 10-11-14
Ort : Norrköping

Användarnamn Empty
InläggRubrik: Sv: Användarnamn   Användarnamn Icon_minitimesön dec 05, 2010 2:41 pm

Jag stödjer detta. Framför allt eftersom vi är en grupp som ännu inte har träffats så kan det lätt bli rörigt annars. Har uppdaterat min profil nu.
Till överst på sidan Gå ner
Zmrzlina

Zmrzlina


Antal inlägg : 189
Gick med : 10-10-08
Ålder : 37

Användarnamn Empty
InläggRubrik: Sv: Användarnamn   Användarnamn Icon_minitimesön dec 05, 2010 5:56 pm

Jag både stödjer detta och vill behålla Zmrzlina, så jag har lagt till mitt namn i signaturen i alla fall.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Användarnamn Empty
InläggRubrik: Sv: Användarnamn   Användarnamn Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Användarnamn
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Artariska Armén :: Öppet Forum :: Rekrytering, frågor och information-
Hoppa till: