Artariska Armén
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Den Artariska Arméns Högkvarter
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Presentation av De Gahl (adel)

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Frida Åhrén

Frida Åhrén


Antal inlägg : 19
Gick med : 11-02-01

Presentation av De Gahl (adel) Empty
InläggRubrik: Presentation av De Gahl (adel)   Presentation av De Gahl (adel) Icon_minitimetor feb 03, 2011 3:40 am

Hejsan alla vackra rena Artarier!

Frida heter jag off och det är jag som är Alicia De Gahl om ni hört talas om henne.
Alicia och 2 av hennes bröder har varit på området förr.
De älste Gabriel De Gahl som är General över den artariska armen (han kommer inte komma men Alicia för hans talan)
Och sedan är det Fabian De Gahl som va Sekund Major i den artariska armen, dock dödad av Frosttass (han som intagit Stendal) förra våren.
Alicia är (nån ganska högranakd men jag har glömt atm) inom armen men bryr sig inte så värst mycket, hon vill bara va med. Men som sagt hon för General Gabriel De Gahls talan och har brevduvekontakt med Överstegeneralen Amandus. Hon får typ en duva om dagen.
Amandus spelars av Simons Kölles (intigskrivaren) mobil, där jag be om lov till att utföra vissa saker , typ anfalla Navle osv.

I resten av Alicias sällskap reser Avianne Von Volgeist som är Överste blabla (minns inte) Som styrde Stendal i våras. (dock inte helt säkert om hon kommer)
Alba, Alicias Adjutant, vår tross, och sen 2 st som kommer spela adel men har inga roller än Razz Men detta inlägg kommer uppdateras.

Följet har nog Herr Hassel på ett hörn också.

Deras första besök i området va höstlajvet 09 och senaste våren 10. Så de kommer antagligen tillsammans med er från huvudstaden eller något annat flått king
Till överst på sidan Gå ner
Zmrzlina

Zmrzlina


Antal inlägg : 189
Gick med : 10-10-08
Ålder : 37

Presentation av De Gahl (adel) Empty
InläggRubrik: Sv: Presentation av De Gahl (adel)   Presentation av De Gahl (adel) Icon_minitimetor feb 03, 2011 3:55 am

Välkommen Frida, kul att höra att ni alla, förutom naturligtvis Fabian (Aeterna vare hans själ nådig), vill komma tillbaka! Jag saknar er och vårt häng i våras. Smile

Förutsatt att vi intar Stendal och lyckas tillfångata honom har vi ett särdeles viktigt rättsfall att ordna en rättegång kring, för en man som med våld trotsat och utmanat Artarias territoriella integritet och på kuppen kallblodigt mördat en framstående adelsyngling kan rimligtvis inte tillåtas leva längre. Så om arr tillåter borde vi försöka snitta honom för att hämnas Fabian och ge Artaria sin värdighet tillbaka. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Frida Åhrén

Frida Åhrén


Antal inlägg : 19
Gick med : 11-02-01

Presentation av De Gahl (adel) Empty
InläggRubrik: Sv: Presentation av De Gahl (adel)   Presentation av De Gahl (adel) Icon_minitimetor feb 03, 2011 3:58 am

Hans straff ska minst bli avrättning av hela hans familj om han har en sån.
Detta har jag väntat på. Och Gahne va juh också framme och skar lite i stackars Fabian.
Men jag vet inte om han finns i kampanjen längre.
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Presentation av De Gahl (adel) Empty
InläggRubrik: Sv: Presentation av De Gahl (adel)   Presentation av De Gahl (adel) Icon_minitimetor feb 03, 2011 3:58 am

Hej! Kul att ha dig här.

Och oj!

Oj därför att MYCKET mycket är ändrat i armén på sista tiden och alla gamla generaler och överstar har blivit av med sina titlar och är inte längre en del av armén. En ny armédoktrin har trätt i kraft och hela armén har en ny organisation. I den nya organisationen har dock en del gamla ledare fått nya tjänster, men bara mycket mycket få. Chef för armén är numera Fältöversen Adamus von Irenwald och de två regementen som existerar leds av Översterna Michael von Melenzia och Lord Eirik Tiesenhausen. Gabriel De Gahl är faktiskt en av dem som trots allt har en plats i den nya armén där han fått tjänst som ställföreträdande regementschef under Michael von Melenzia med Överstelöjtnants grad. Lägre grad, men tekniskt sett större ansvar och status. Hans regemente är Landsgardet vilket ansvarar för hela rikets inre säkerhet. Det andra regementet, Landsfanan, är det som vår Fänika tillhör och har Artarias gränsområden som sitt ansvar, vilket är varför det är från Landsfanan trupp skickats för att hantera Stendalsområdet. Ställföreträdande regementschef för Landsfanan är Överstelöjtnant Margareta von Volgeist.

Själv spelar jag Erik von Wittenburg, Kapten för Landsfanans fjärde fänika, med uppdrag att lösa Stendalsfrågan med militär tyngd om så behövs, detta då både kyrkan och adeln inte tycks ha lyckats med mer än att kontinuerligt försämra situationen. Det är alltså dags för en uppgörelse, en gång för alla. Förhoppningsvis.

Det roliga är att kyrkan har tänkt precis likadant och skickat en Väktare och Dies Irae-orden med samma uppdrag. Det kommer bli oerhört spännande och vi räknar med mycket härligt spel mellan oss adelspersoner, och hundra gånger mer roligt spel mellan de väpnade styrkornas manskap i allt från tärningsspel till prestigekamper, från sång och musik till rövarhistorier och anekdoter. Frågan är om de alls kommer ha tid att slåss!!?!!

Jag hoppas vi kommer hinna med både skratt och gråt innan lajvet är över. Tandagnissel blir det garanterat! Haha! =)
Till överst på sidan Gå ner
Zmrzlina

Zmrzlina


Antal inlägg : 189
Gick med : 10-10-08
Ålder : 37

Presentation av De Gahl (adel) Empty
InläggRubrik: Sv: Presentation av De Gahl (adel)   Presentation av De Gahl (adel) Icon_minitimetor feb 03, 2011 4:04 am

Frida Åhrén skrev:
Hans straff ska minst bli avrättning av hela hans familj om han har en sån.
Detta har jag väntat på. Och Gahne va juh också framme och skar lite i stackars Fabian.
Men jag vet inte om han finns i kampanjen längre.

Ja, minst. Vi får slå oss ihop i det och ha er från familjen de Gahl som vittnen som berättar snyfthistorier om Fabians godhet vid (sken)rättegången. Wink Vore fint att plocka Gahne med, men det är väl en inte alltför vågad gissning att Gahne som roll har förlorat sitt syfte nu när stendalsgardet lämnat kampanjen.
Till överst på sidan Gå ner
Frida Åhrén

Frida Åhrén


Antal inlägg : 19
Gick med : 11-02-01

Presentation av De Gahl (adel) Empty
InläggRubrik: Sv: Presentation av De Gahl (adel)   Presentation av De Gahl (adel) Icon_minitimetor feb 03, 2011 4:06 am

Haha vad kul! Ser fram emot lajvet!
Kommer det att vara någon Staben?
Till överst på sidan Gå ner
Zmrzlina

Zmrzlina


Antal inlägg : 189
Gick med : 10-10-08
Ålder : 37

Presentation av De Gahl (adel) Empty
InläggRubrik: Sv: Presentation av De Gahl (adel)   Presentation av De Gahl (adel) Icon_minitimetor feb 03, 2011 4:07 am

Det tror jag absolut. Har ambitioner att dra ihop till stabsmöten med representanter från de olika delarna av stendals militär-politisk-religiös-administrativa liv, ungefär som i våras. Det är viktigt att vi har dialog med varandra dels för att skapa spel, dels för att ena Artaria mot våra gemensamma fiender och dels för att det känns coolt att sitta på möten med andra viktiga människor. Very Happy Men vi kan ta det på plats, efter att vi tagit tillbaka Stendal.
Till överst på sidan Gå ner
Frida Åhrén

Frida Åhrén


Antal inlägg : 19
Gick med : 11-02-01

Presentation av De Gahl (adel) Empty
InläggRubrik: Sv: Presentation av De Gahl (adel)   Presentation av De Gahl (adel) Icon_minitimetor feb 03, 2011 4:11 am

Ja vi va juh rätt enade i våras. Det va bara Tobit som va hippie..Razz
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Presentation av De Gahl (adel) Empty
InläggRubrik: Sv: Presentation av De Gahl (adel)   Presentation av De Gahl (adel) Icon_minitimetor feb 03, 2011 4:17 am

Och nu är "Tobit" den mest fanatiska av alla artarier istället. Det är helt underbart!!! =)
Till överst på sidan Gå ner
Frida Åhrén

Frida Åhrén


Antal inlägg : 19
Gick med : 11-02-01

Presentation av De Gahl (adel) Empty
InläggRubrik: Sv: Presentation av De Gahl (adel)   Presentation av De Gahl (adel) Icon_minitimetor feb 03, 2011 4:19 am

Precis.
Shit först visste jag inte att Pierre skulle vara på vår sida. Trodde han va med dem i Stendal. Så såg jag på facebook att han behövde tält till 30 pers. Vi hade juh stenfailat om det vore så, men nu är det inte det som tur är king
Till överst på sidan Gå ner
Zmrzlina

Zmrzlina


Antal inlägg : 189
Gick med : 10-10-08
Ålder : 37

Presentation av De Gahl (adel) Empty
InläggRubrik: Sv: Presentation av De Gahl (adel)   Presentation av De Gahl (adel) Icon_minitimetor feb 03, 2011 4:23 am

Verkligen. Skönt att hans följe är med oss. Kommer bli ett kul lajv att vara artarier!
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Presentation av De Gahl (adel) Empty
InläggRubrik: Sv: Presentation av De Gahl (adel)   Presentation av De Gahl (adel) Icon_minitimetor feb 03, 2011 4:37 am

Tråd flyttad till rätt forum. =)
Till överst på sidan Gå ner
Frida Åhrén

Frida Åhrén


Antal inlägg : 19
Gick med : 11-02-01

Presentation av De Gahl (adel) Empty
InläggRubrik: Sv: Presentation av De Gahl (adel)   Presentation av De Gahl (adel) Icon_minitimetor feb 03, 2011 4:38 am

Som är? king
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Presentation av De Gahl (adel) Empty
InläggRubrik: Sv: Presentation av De Gahl (adel)   Presentation av De Gahl (adel) Icon_minitimetor feb 03, 2011 4:40 am

Det här? =)

Övrigt Artariskt. Här pratar vi just om allt det artariska, från adel och kultur till andra artariska fraktioner. Det blir lite ditt vardagsrum i Artariska Arméns Forum. =)
Till överst på sidan Gå ner
Frida Åhrén

Frida Åhrén


Antal inlägg : 19
Gick med : 11-02-01

Presentation av De Gahl (adel) Empty
InläggRubrik: Sv: Presentation av De Gahl (adel)   Presentation av De Gahl (adel) Icon_minitimetor feb 03, 2011 4:42 am

Låter fint!

Det va mest att jag inte kunde se vilken tråd ja va i x) går in via mailen som poppar upp hela tiden. king
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Presentation av De Gahl (adel) Empty
InläggRubrik: Sv: Presentation av De Gahl (adel)   Presentation av De Gahl (adel) Icon_minitimetor feb 03, 2011 4:44 am

Ah, då förstår jag! Haha, det postas så mycket här att jag blev tvungen att ta bort den funktionen. =)
Till överst på sidan Gå ner
Zmrzlina

Zmrzlina


Antal inlägg : 189
Gick med : 10-10-08
Ålder : 37

Presentation av De Gahl (adel) Empty
InläggRubrik: Sv: Presentation av De Gahl (adel)   Presentation av De Gahl (adel) Icon_minitimetor feb 03, 2011 4:47 am

Å andra sidan kanske vi borde ha ett annat forum för det här, eftersom vi pratade om snittningsplaner som kanske inte borde dryftas i ett öppet forum?
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Presentation av De Gahl (adel) Empty
InläggRubrik: Sv: Presentation av De Gahl (adel)   Presentation av De Gahl (adel) Icon_minitimetor feb 03, 2011 5:11 am

Oki doki!

Flyttat till Inlajv.

Jag vill dock be att diskussionen här hålls till sådant som är relevant ur ett inlajvperspektiv för alla i armén, Dies Irae och andra allierade vi har på forumet, och att diskussioner om vilka som ska avrättas hålls genom PM om de är nödvändiga då även soldater och andra som är del av forumet knappast får en bättre lajvupplevelse av att känna till sådana offplaner. Antog att ni bara larvade er och skämtade loss lite angående avrättningarna.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Presentation av De Gahl (adel) Empty
InläggRubrik: Sv: Presentation av De Gahl (adel)   Presentation av De Gahl (adel) Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Presentation av De Gahl (adel)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Artariska Armén :: THIS...IS...ARTARIA!!! :: Övrigt artariskt-
Hoppa till: