Artariska Armén
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Den Artariska Arméns Högkvarter
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Artaria - We are not in Kansas any more

Gå ner 
+8
Basse
Jens
Kenny Lee Iker
Zmrzlina
Mimmi
Gustav Åhs
Torbjörn
Simon Glyssner
12 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3
FörfattareMeddelande
Simon Glyssner

Simon Glyssner


Antal inlägg : 13
Gick med : 10-12-04
Ort : Karlstad

Artaria - We are not in Kansas any more - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Artaria - We are not in Kansas any more   Artaria - We are not in Kansas any more - Sida 3 Icon_minitimetor jan 13, 2011 1:41 am

Gustav Åhs skrev:
Men det känns smått löjligt att utöva någon form av kapprustningskampanj med låtsassoldater.

Amen!

@simonalbin: Artaria har (ska ha) den absolut största armen inklusive kyrkosoldater, riddarordnar och ninjor. Vad hindrar Artaria från att erövra Eleria i marschtakt?
Till överst på sidan Gå ner
simonalbin




Antal inlägg : 49
Gick med : 11-01-04

Artaria - We are not in Kansas any more - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Artaria - We are not in Kansas any more   Artaria - We are not in Kansas any more - Sida 3 Icon_minitimetor jan 13, 2011 2:05 am

Japp det stämmer. Möjligen inte ninjor då men Wink

Vad som hindrar är föga. Men visst är det svårt och det vore att gå emot många tidigare familjemedlemmar, gå emot ett rike man för MASSOR med handel med (även om man har en konflikt vid en gräns som dömts som lokal av Artariska högrådet innan höstlajvet, hur man dömer/ser på saken nu vill inte jag säga nu då det sista inte är sagt och anmälningar ska in med info osv).

Men vad som också hindrar är ju att det kostar massor att invardera Eleria och dessutom är inte Eleria ett skitland direkt som har liten armé. Visst kan USA invardera Kanada eller egentligen vilket land som helst, men det gör dom inte.

Sen på själva lajvet har det också tillsist med antalet lajvare att göra som kommer på lajven såklart. Artarialajvarna är färre.

/S
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Artaria - We are not in Kansas any more - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Artaria - We are not in Kansas any more   Artaria - We are not in Kansas any more - Sida 3 Icon_minitimemån jan 31, 2011 5:58 pm

simonalbin skrev:
Ja det stämmer i sak. Att Hasse skulle köra över en ansvarig är dock inte rimligt eller något jag inte upplevt hända på 11 år iaf.
Med andra ord blir säkert Artarias siffror ändrade men inte andra. Antingen ändrar man alla eller ingen. Men precis som med pengarna på lajven så har det blivit inflation och siffrorna alldeles för höga.

Givetvis har han sista ordet. Ingen som sagt annorlunda.

/Simon
Har just snackat med Hasse om det här. Han hävdar bestämt att självklart ska orcher och andras siffror friseras för att balanseras med Artarias nya siffror, och ansvariga för olika grupper har absolut INGET att säga till om i den frågan, så köra över dem är just vad han kommer göra om de inte själva förstår och samarbetar med förändringen. Ca 1 miljon invånare i hela Artaria (vilket några har räknat ut är vad det borde röra sig om) finner han rimligt, och ca 32000 soldater. Dock, för att ändå respektera Simons åsikt, och det faktum att Artaria SKA vara riktigt starkt och mäktigt, samt eftersom det ändå är Fantasy, så försökte jag övertala Hasse att dubbla siffrorna till 64000 soldater. Han gick med på 54000 soldater, men that's it. Hur han kommer ta upp detta med ansvariga för andra raser och länder har jag ingen aning om och jag tänker inte bränna mina broar med arr genom att kräva sådan info. Men han sa att det skulle ske, då får vi lita på det tillsvidare. Han garanterade dock att Artarias ställning och styrekförhållanden relativt övriga spelvärlden i allt praktiskt och spelbart kommer vara helt detsamma och oförändrat, med andra ord BLIR det korrigering av siffror för andra raser och länder som inte redan är anpassade till Hasses vision av vad som är rätt och riktigt.

Jag uppdrogs också av honom att fixa till den sista finputsningen (siffror plus de förändringar jag gjort efter Simons information, idéer och förslag), och skicka det direkt till Douglas som ska lägga upp det på hemsidan. Dokumentet i min signatur är nu uppdaterat till den /nya/ slutgiltiga versionen. hehe.

Till överst på sidan Gå ner
simonalbin




Antal inlägg : 49
Gick med : 11-01-04

Artaria - We are not in Kansas any more - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Artaria - We are not in Kansas any more   Artaria - We are not in Kansas any more - Sida 3 Icon_minitimemån jan 31, 2011 6:19 pm

Låter bra. Nu får vi se om Olov och Camilla ämnar rätta sig. Smile Ska bli intressant att följa.
Bra jobbat Kenny förövrigt.

Det kommer flera uppdateringar av Artarias information upp på hemsidan inom kort. I stort sett kommer alla dokument om Artaria bortsett den om kyrkan att uppdateras.

Jag måste bara få tiden att finjustera det sista, men det mesta är klart nu. Mycket tack vare folk på detta forum och det är kul. Såhär ska det gå till.



Mvh
/Simon
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Artaria - We are not in Kansas any more - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Artaria - We are not in Kansas any more   Artaria - We are not in Kansas any more - Sida 3 Icon_minitimemån jan 31, 2011 6:24 pm

Najs! Finns det möjlighet att ta del av utkasten och kanske bidra med frågor, idéer och synpunkter såsom folk kunnat göra med vapenmakten? Det bidrog i ovärderlig grad till dess kvalitet skulle jag vilja påstå. Jag hade omöjligen kunnat få det så genomtänkt och användbart utan hjälp från folk som såg på det med andra ögon och andra utgångpunkter/bakgrunder.
Till överst på sidan Gå ner
simonalbin




Antal inlägg : 49
Gick med : 11-01-04

Artaria - We are not in Kansas any more - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Artaria - We are not in Kansas any more   Artaria - We are not in Kansas any more - Sida 3 Icon_minitimemån jan 31, 2011 6:29 pm

Hej,

När det gäller den Artariska adeln så har redan en tråd försts om den saken med frågor och annat.
Så den saken är så gott som klar bortsett korrektur.

Men dom andra grejerna kan jag absolut posta här i en ny tråd då så vi kan slå samman våra kloka huvudet. Absolut!

Bra jobbat igen.

/S
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Artaria - We are not in Kansas any more - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Artaria - We are not in Kansas any more   Artaria - We are not in Kansas any more - Sida 3 Icon_minitimefre feb 04, 2011 12:02 am

Najs! Men liksom du kunde bidra även till vad jag först fann vara ett "färdigt" dokument så är det ju fullt möjligt att vi här kan bidra till vad som i fråga om adeln uppfattas av dig som färdigt. Var inte blyg utan posta gärna båda. I don't mind.

Förövrigt börjar jag bli lite nyfiken på dem. Mejla dem gärna till mig om du inte vill posta dem öppet. kennyiker@hotmail.com

Mvh
/K
Till överst på sidan Gå ner
simonalbin




Antal inlägg : 49
Gick med : 11-01-04

Artaria - We are not in Kansas any more - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Artaria - We are not in Kansas any more   Artaria - We are not in Kansas any more - Sida 3 Icon_minitimefre feb 04, 2011 1:33 am

En del uppdateringar är på g för hemsida. Det rör sig om Artariska styret (Styrelseskicket), länen, en fortsättningstext på utskickets text om Stendal/Artaria, Allmänt om Artaria samt Artiska adelstitlarna i rangordning med beskrivningar.

Med andra ord en nice boost för Artaria.

Nästa steg är lagar och styret lokalt.

/S
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Artaria - We are not in Kansas any more - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Artaria - We are not in Kansas any more   Artaria - We are not in Kansas any more - Sida 3 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Artaria - We are not in Kansas any more
Till överst på sidan 
Sida 3 av 3Gå till sida : Föregående  1, 2, 3

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Artariska Armén :: THIS...IS...ARTARIA!!! :: Övrigt artariskt-
Hoppa till: