Artariska Armén
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Den Artariska Arméns Högkvarter
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Sverok Svealands årsmöte 2011 (13/2 försök 1)

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Sverok Svealands årsmöte 2011 (13/2 försök 1) Empty
InläggRubrik: Sverok Svealands årsmöte 2011 (13/2 försök 1)   Sverok Svealands årsmöte 2011 (13/2 försök 1) Icon_minitimesön feb 13, 2011 3:35 pm

Hej alla!

Sverok Svealand hade igår sitt årsmöte till vilket vi hade rätt att sända två representanter. Simon Glyssner och Juliette Jern representerade Spel & Tidsresor, men även jag var där som representant för en annan förening, Ookami.

Mötet började ganska hetsigt då det fanns upprörda personer med starka känslor och åsikter om Svealands styrelses arbete under året i allmänhet och processen kring kallelsen till årsmötet i synnerhet. Problemen kring kallelsen (vissa möteshandlingar kom ut dagen innan mötet, andra först på mötet. Endast dagordningen var i tid, och inte ens den var komplett/korrekt utan saknade stadgetvingande punkter. Dessutom var handlingarnas stadgar felaktiga och inte de nu gällande stadgarna.) ledde till att mötet bedömde att årsmötet inte var behörigt utlyst. Detta betyder att mötet inte har rätt att ta beslut och det är ogiltigt som årets årsmöte.

I och med att vi inte längre hade behörighet att ta några beslut så försvann stridskänslorna från dem som var upprörda. Istället inleddes mycket kreativa diskussioner kring hur man kan rätta till de problem som funnits inom Sverok Svealand, hur nästa årsmöte kan bli bättre och hur framtiden i distriktet kan bli ljusare. När alla lämnade lokalen ett par timmar senare var alla uppsluppna, hoppfyllda och engagerade och jag tror att det nya årsmötet, när det blir av, kommer bli mycket bättre. Om någon är sugen på att engagera sig i Sverok Svealands styrelse för 2011 så säg till så kan jag sätta er i kontakt med rätt människor. Uppmärksamheten kring hur saker inte fungerat föregående år gör att jag nästan kan lova att 2011 kommer bli ett bra år för den som är engagerad och sugen på att göra något BRA för distriktet och som vill sitta i dess styrelse och genomföra de nödvändiga förändringar som distriktet står inför. Utmaningarna är många men jag tror det kommer bli ett givande och lärorikt år, långt ifrån det kaos och den tunga stämning som har fått råda under 2010. Observera dock att det hjälper att bo i närheten av Karlstad och Örebro då detta är var möten med största säkerhet kommer hållas.

Mvh
/Kenny Lee Iker - Ordf.
Till överst på sidan Gå ner
 
Sverok Svealands årsmöte 2011 (13/2 försök 1)
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Kallelse till föreningens årsmöte 2011
» Årsmötet 2011 - När och hur

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Artariska Armén :: Öppet Forum :: Spel & Tidsresor-
Hoppa till: