Artariska Armén
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Den Artariska Arméns Högkvarter
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Nya roller?

Gå ner 
+6
svartros
Kenny Lee Iker
Martin Tamminen
Gustav Åhs
Mimmi
Zmrzlina
10 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
FörfattareMeddelande
Gustav Åhs

Gustav Åhs


Antal inlägg : 198
Gick med : 10-11-14
Ort : Norrköping

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimesön nov 28, 2010 3:45 pm

Säkerhetspolisen behöver väl ett visst mått av dogmatiskt tillvägagångssätt. Men i övrigt tror jag vi ska undvika att försöka falla i den där fällan av att straffa allt som vi får händerna på. Bättre att vara raka, tydliga, men realistiska och pragmatiska. Annars kommer vi aldrig utgöra ett trovärdigt alternativ för artariskt ledarskap.
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimesön nov 28, 2010 3:54 pm

Scenario 1:
Bybo: Kapten Rävklo! Kapten Rävklo! Någon har stulit min höna!
Kapten Rävklo: Jag skiter väl i din jävla höna.
Bybo: Men... men... det är ju du som är armén...?!
Kapten Rävklo: Och? Har hönan kränkt Artarias gränser? Hotar den vår nationella säkerhet? Avser den attackera våra posteringar?
Bybo: ...
Kapten Rävklo: Nej, jag tänkte väl det. Gå nu och stör någon annan innan jag slår DIG i järn för att du stör Artarias Armé! Vi har viktigare saker att göra än att jaga höns. Seså! Försvinn!

Scenario 2:
Bybo: Kapten! Det har inträffat ett dödsfall bakom värdshuset. Vi tror det är mord.
Kapten Rävklo: Jaha?
Bybo: Jamen ni måste göra nåt!
Kapten Rävklo: Varför det? Mina soldater är experter på att slå ihjäl Elerier och annat som hotar Artaria och våra intressen. De har ingen träning i att lösa mordgåtor.
Bybo: Men det är ju ni som bestämmer i byn.
Kapten Rävklo: Pyttsan! Jag har full förståelse för att ni kryper inför Artarias mäktiga armé och att ni respekterar rådens höghet. Men ni måste väl för bövelen ha överlevt även innan mitt förband slog sig ner här. Gå och stör den ni brukar störa med såna här saker. Vi har landets säkerhet att tänka på. Seså, försvinn!
Bybo: J.. ja Kapten.

Scenario 3:
Bybo: Kapten! Kapten! Kapten!
Kapten Rävklo: VAD!?!??!
Bybo: ...
Kapten Rävklo: ...
Bybo: N.... Någon har stulit en höna till...
Kapten Rävklo: Jag var hungrig. FÖRSVINN!!!


Haha, ok... Kaptenen måste kanske inte vara en total skitstövel, men det är ungefär såhär det brukar se ut när slumpmässiga civilister kräver saker av en militär styrka, särskilt när det gäller saker som inte alls har att göra med den militära styrkans ansvar och egentliga uppgifter. Faktum är att byn ju måste ha hanterat sådana här saker även när armén inte haft ett förband posterat där, och dessa borde ju lämpligen även fortsättningsvis sköta brottsutredningar, domar och bestraffningar. Skulle det däremot visa sig att förövarna är ett stort band rövare, eleriska spioner eller en grupp beväpnade upprorsmakare, ja då är det självklart vår plikt att hjälpa till att gripa dem. Sen får byn, när de väl är i bojor, ta hand om fångarna.

De enda fångar vi borde ansvara för är krigsfångar. Vi borde inte ha något att göra med brottslingar. Det är bygardets jobb eller någon annan byfunktion.
Till överst på sidan Gå ner
Gustav Åhs

Gustav Åhs


Antal inlägg : 198
Gick med : 10-11-14
Ort : Norrköping

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimesön nov 28, 2010 4:02 pm

Poäng. Fast vi kommer få saker att göra i vissa mer allvarliga ämnen eftersom både underrättelsetjänsten som sköter "inre angelägenheter" finns med oss, samt att inkvisitionen som lär vara rätt intresserad av varför det är så mycket kätteri överallt.
Till överst på sidan Gå ner
Mimmi
Rotemästare
Rotemästare
Mimmi


Antal inlägg : 178
Gick med : 10-10-04
Ålder : 33
Ort : Ljungby

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimesön nov 28, 2010 9:54 pm

Haha kenny Smile en sådan kapten skulle jag lätt vilja se i grppen! Byborna i Stendal skulle få sån ångest Razz
Fast sen tycker jag nog, att om det handlar om något så oartariskt som mprd, bör nog armén se efter vad det handlar om. Vi försöker ju trots allt representera en nation och allt vad den står för.
Btw, kan vi inte införa termen 'oartariskt' för alla dåliga och opatriotiska handlingar? Wink
Till överst på sidan Gå ner
Gustav Åhs

Gustav Åhs


Antal inlägg : 198
Gick med : 10-11-14
Ort : Norrköping

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimesön nov 28, 2010 9:59 pm

Så länge det inte går till överdrift så. Annars kommer det sluta med att det ballar ur och folk kommer sitta och hävda att någon äter äpplen alldeles för oartariskt
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimesön nov 28, 2010 10:07 pm

"Oartarisk" är dåligt att vara, uppenbarligen. Men också lite av en tungvrängare att säga. Risken är att folk blir lite "huh?" när man säger det till dem. Ska man VERKLIGEN förolämpa någon för att vara opatriotisk, falsk, inkompetent eller rentav väldigt ful, ja då ska man ju självklart säga att personen är Elerisk! Cool

Apropå mord så är det klart att det är jättedåligt även i arméns ögon. Men det är inte deras jobb. Och de är antagligen rätt usla på att finna mördaren även om de försökte. Jag är övertygad om att Stendal har en civil ledare som mycket bättre hanterar ett sådant fall. Och det är ju inte schysst av oss att ta det ifrån den spelaren/karaktären.
Till överst på sidan Gå ner
Mimmi
Rotemästare
Rotemästare
Mimmi


Antal inlägg : 178
Gick med : 10-10-04
Ålder : 33
Ort : Ljungby

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimesön nov 28, 2010 10:42 pm

Stendal hade en lagman, men han, öhum, dog lite grann sista natten förra lajvet. Min dåvarande roll kan ha varit inblandad... Not saying, but... Uhm... Wink

Så... nej. Stendal står för tillfället utan garde och utan ledare av något slag. Om nu inte de Gahl dyker upp, vilket de antagligen gör. Vi borde snacka ihop oss lite med dem.
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimesön nov 28, 2010 10:54 pm

Utspelar sig lajven i omedelbar följd? Det har alltså inte gått en dag sedan förra lajvet slutade? Annars KAN det ju vara så att de fått en ny. Eller?
Till överst på sidan Gå ner
Gustav Åhs

Gustav Åhs


Antal inlägg : 198
Gick med : 10-11-14
Ort : Norrköping

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimesön nov 28, 2010 11:03 pm

Lajvet börjar ett halvår efter det förra. Det kommer alltså ha gått lika mycket tid in som off mellan lajven.
Till överst på sidan Gå ner
Zmrzlina

Zmrzlina


Antal inlägg : 189
Gick med : 10-10-08
Ålder : 37

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimesön nov 28, 2010 11:05 pm

Jo, lajven utspelat sig med det riktiga antalet dagar emellan.

de Ghal ska komma, vad jag vet. Senast jag pratade med Frida (Alicia de Ghal) var det tänkt så, i alla fall.

Att kalla någon oartarisk är en grov förolämpning, men att kalla någon ELERISK måste nog vara den största skymfen man kan dra till med. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Zmrzlina

Zmrzlina


Antal inlägg : 189
Gick med : 10-10-08
Ålder : 37

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimesön nov 28, 2010 11:17 pm

För övrigt, angående polisverksamheten, kommer jag förmodligen få motsvara den civila administrationen av det men jag tänker inte heller försöka jaga rövare eller hitta en stulen höna, inte riktigt säkerhetstjänsarbete... Laughing Eftersom lite basal maktfördelningslära finns i Artaria kommer jag givetvis inte att döma folk, dock begära folk att inställa sig till förhör eller begära misstänkta brottslingar häktade. Lite polis-åklagare-roll, typ. I det arbetet kommer jag framförallt rikta mig mot riktiga hot eller utmanare mot Artaria, som sagt inga stulna hönor. Vi kan ju slå oss ihop i det bekämpningsarbetet om det sysselsätter gruppen på ett bra sätt och folk vill. Jag vill inte försöka bossa runt med arméns trupper, som jag ju inte har någon befogenhet över. Om någon farlig person behöver tas om hand lär det väl antagligen gå till som så att jag, efter att ha rådgjort och utfärdat inkallelse till förhör eller häktningsbegäran eller what-to-call-it, begär hjälp av kapten för armén med att verkställa det hela, varpå kapten tar beslut om huruvida begäran beviljas eller avslås. Jag tror vi kan ha roligare än det låter. Smile

Domstolen är en annan historia, vad jag vet ska Morsk från gardet upprätta en fin och partis... artarisk domstol med vilken vi nog kan ha mycket kul också. Wink
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimesön nov 28, 2010 11:50 pm

Finns ingen civil myndighet kan vi väl tillsätta en, men fortfarande inte själva jaga tjuvar och fyllbultar. Jag kan inte heller se hur säkerhetstjänsten skulle bry sig om det. De borde väl inte låta sig vilseledas från sin jakt på spioner, sabotörer och eventuella subversiva och reaktionära åsikter som kan smyga sig in hos befolkningen, eller införskaffandet av Eleriska statshemligheter, trupprörelser och intressen i området. Nä, jag ser inte säkerhetstjänsten som mer polisiär än armén. Som sagt, bättre isf att vi tillsätter en sådan myndighet ur lokalbefolkningen. Ett råd eller vad som helst. Och jag är rätt säker på att att vi kommer få se en grupp eller person som naturligt fyller rollen av sig självt när vi väl är på plats. Iaf så länge vi inte tar den från dem.
Till överst på sidan Gå ner
Gustav Åhs

Gustav Åhs


Antal inlägg : 198
Gick med : 10-11-14
Ort : Norrköping

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimemån nov 29, 2010 12:03 am

Sen måste den ju visa sig vara kompetent också. Vi är ju på plats för att vissa saker inte riktigt fungerat som de ska.
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimemån nov 29, 2010 12:56 am

Jag skulle gissa att Claude Frollo och James Bond är mer lämpade att syna den civila ledningen i regionen, medan vi i Wehrmacht kan ta hand om eventuella ordningsstörande moment. Men ja, vi lär få att göra. Det blir skojs!!!
Till överst på sidan Gå ner
Daniel Y. Edman

Daniel Y. Edman


Antal inlägg : 3
Gick med : 10-11-29
Ålder : 34
Ort : Lund

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimemån nov 29, 2010 1:22 am

Herr Inkvisitor kan självfallet tänka sig att döma i riktigt grova ärenden, där brott som strider mot Skriften har begåtts.
Till överst på sidan Gå ner
Gustav Åhs

Gustav Åhs


Antal inlägg : 198
Gick med : 10-11-14
Ort : Norrköping

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimemån nov 29, 2010 1:33 am

Är inte det själva essensen i vad en inkvisition gör? Döma i religiösa frågor.
Till överst på sidan Gå ner
Daniel Y. Edman

Daniel Y. Edman


Antal inlägg : 3
Gick med : 10-11-29
Ålder : 34
Ort : Lund

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimemån nov 29, 2010 1:35 am

Jo, absolut, men om man tolkar det tillräckligt långt kan jag nog fungera som en sekulär domare. Det måste ju finnas något i stil med de tio budorden i den Artariska tron också, och då kan jag ju faktiskt döma även i dylika ärenden.
Till överst på sidan Gå ner
Gustav Åhs

Gustav Åhs


Antal inlägg : 198
Gick med : 10-11-14
Ort : Norrköping

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimemån nov 29, 2010 1:39 am

Å andra sidan så misstänker jag att det finns ungefär samma maktbalans i Artaria som i medeltidens Europa. Kan inte tänka mig att adelsmän och liknande blir så glada om kyrkan har ett allt för stort intresseområde. Tror nog att vi får dela upp våra fall så att Inkvisitionen handhar fall av kätteri, underrättelsetjänsten handhar förrädare och liknande samt att en tredje instans tar hand om stulna höns och mord.
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimemån nov 29, 2010 1:45 am

Jag kan se inkvisitorn stå där på allmänningen mitt i Stendal: "Att bryta mot Artarias lag bryter mot vår heliga skrift som i "Sarias skrifter" rulle tre, kapitel två stycke tolv, rad tre säger "och den som inte följer lagen skall dömas." Genom mitt mandat av den heliga Artariska kyrkan och ledsagare på Den Sanna Vägen, ger detta mig rätten och skyldigheten att rädda varje medborgares själ genom att döma dem som inte följer Artarias lag efter vår seds och övertygelses strängaste tolkning av hederligt Artariskt uppträdande och leverne!" Hahaha!!! bounce
Till överst på sidan Gå ner
Mimmi
Rotemästare
Rotemästare
Mimmi


Antal inlägg : 178
Gick med : 10-10-04
Ålder : 33
Ort : Ljungby

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimemån nov 29, 2010 2:01 am

Det sjukaste är ju den nya elaka domen man dömer förrädare med: Lex Augunslow
Domen innebär att inte bara den som gjort sig skyldig till brottet straffas hårt, utan även nära släktingar och vänner. Rättvist och effektivt, som det sig bör i vårt vackra Artaria!
Till överst på sidan Gå ner
Zmrzlina

Zmrzlina


Antal inlägg : 189
Gick med : 10-10-08
Ålder : 37

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimemån nov 29, 2010 10:47 am

Kenny Lee Iker skrev:
Finns ingen civil myndighet kan vi väl tillsätta en, men fortfarande inte själva jaga tjuvar och fyllbultar. Jag kan inte heller se hur säkerhetstjänsten skulle bry sig om det. De borde väl inte låta sig vilseledas från sin jakt på spioner, sabotörer och eventuella subversiva och reaktionära åsikter som kan smyga sig in hos befolkningen, eller införskaffandet av Eleriska statshemligheter, trupprörelser och intressen i området. Nä, jag ser inte säkerhetstjänsten som mer polisiär än armén. Som sagt, bättre isf att vi tillsätter en sådan myndighet ur lokalbefolkningen. Ett råd eller vad som helst. Och jag är rätt säker på att att vi kommer få se en grupp eller person som naturligt fyller rollen av sig självt när vi väl är på plats. Iaf så länge vi inte tar den från dem.

Well, jag bryr mig om det och ser mig som mer polisiär än armén, mycket för att min lajvupplevelse och mitt inlajvsyfte är väldigt starkt baserade på mitt mandat att agera i polisiära frågor men med det egna valet att inte bry sig om kackelfall om stulna hönor och prioritera Artarias välgång. Mängden tid som går åt att leta upp eleriska spioner och deras planer är förvånansvärt liten, framförallt för att det knappt finns några sådana.

Min roll är långt mycket mer Säpo än James bond, dvs mer polis än agent. Jag kommer åka och vilja sätta upp en civil polismyndighet i Stendal över vilken säkerhetstjänsten, i detta fall alltså säkerhetspolisen presiderar. Förhoppningsvis lyckas jag få med mig en vän eller två i det, men i annat fall blir det bara jag. Att tillsätta ett råd ur lokalbefolkningen tror jag inte på. Vad vet de om lag och rätt, och hur jäviga vore de inte mot sina medbybor.

Ska jag vara helt ärlig skulle jag föredra att armén inte utövar inflytande över denna artariska myndighets arbete. Det framförallt för att armén inte bör dominera artarisk politik i Stendal alltför mycket och ta ifrån oss andra aktörer (mig, de ghal, inkvisition, domstolar, ev garden, etc) möjligheten att agera efter egna syften, något som ju skapar spel. Vidare för att vi politiska krafter i Stendal måste arbeta tillsammans och inte dominera varandra. Polismyndigheten är en egen, självständig instans som behöver alla er andra och har något att skänka i utbyte, både vad gäller inlajv-spel och iflajv-aktivering av varandra. Och till sist för att man som starkaste militära styrkan i ett område måste vara en gentle giant och låta andra ha något att säga till om med.

Och just därför, dvs för att det är mitt mål med lajvet, skulle jag uppskatta om armén inte försöker tillsätta en egen civil administation av polisiära ärenden. Jag är och vill vara den person som fyller den roll du nämner, och det är som sådan jag kommer åka på lajvet. Please, ta inte detta ifrån mig, kära armé.

Men... angående hönsen och stölderna tror jag det är enklast att domstolen och, vid behov, polisen får titta på det och säga "oj då" åt dem lite snällt. Wink
Till överst på sidan Gå ner
Zmrzlina

Zmrzlina


Antal inlägg : 189
Gick med : 10-10-08
Ålder : 37

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimemån nov 29, 2010 10:56 am

Mimmi skrev:
Det sjukaste är ju den nya elaka domen man dömer förrädare med: Lex Augunslow
Domen innebär att inte bara den som gjort sig skyldig till brottet straffas hårt, utan även nära släktingar och vänner. Rättvist och effektivt, som det sig bör i vårt vackra Artaria!

Säpo gillar detta.



Wink
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimemån nov 29, 2010 12:50 pm

Zmrzlina skrev:
Och just därför, dvs för att det är mitt mål med lajvet, skulle jag uppskatta om armén inte försöker tillsätta en egen civil administation av polisiära ärenden. Jag är och vill vara den person som fyller den roll du nämner, och det är som sådan jag kommer åka på lajvet. Please, ta inte detta ifrån mig, kära armé
Fast det är ju det jag sagt hela tiden.
1. Vi ska inte ta det här jobbet från någon annan
2. Någon kommer säkerligen utkristallisera sig att fylla den här rollen
3. OM INGEN ANNAN GÖR DET så ska vi inte göra det, utan snarare isf hitta en civil grupp som kan lösa det (så att inte vi behöver).

Som SÄPO så är jag rätt säker på att du kommer agera i frågan under led 1 eller 2 och vi som armé kommer aldrig se ett led 3 där vi behöver agera i frågan. Å ANDRA SIDAN så kan det ju gå åt skogen med dina planer (lajv är så underbart att det inte alltid går som vi tänkt tack o lov) och då får vi väl i värsta fall peka på någon och säga åt dem att ta lite ansvar för sin by, eftersom ifall vi som armé gör det så blir det inte kul för dem.

Jag skulle inte vara så snabb att döma ut ett byaråd dock. Ända fram till någon gång på sjutton-artonhundratalet så sköttes brottsutredningar, domar och straff i stora delar av västvärlden fortfarande av lokalt utsedda legislater eller byråd. Under medeltiden så existerade i princip bara två typer av lag, länsherrens (där denne allsmäktigt agerar. Länsherre kan vara kyrka eller adelsman beroende på län) och lokala byars egen ordningshållning. De klarade det rätt så bra. Nu fungerar det uppenbarligen annorlunda i Artaria, men jag antog ändå att en utskickad underrättelseagent hade större mål i sikte än den lokala brottsligheten. Jag antog fel och ber om ursäkt. Razz
Till överst på sidan Gå ner
Mimmi
Rotemästare
Rotemästare
Mimmi


Antal inlägg : 178
Gick med : 10-10-04
Ålder : 33
Ort : Ljungby

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimemån nov 29, 2010 1:40 pm

Då är det ju bättre att vi utser ett byråd. Om vi utser byrådet ställer vi oss dessutom lite obemärkt över dem, vilket ju kan vara kul Wink
Till överst på sidan Gå ner
Zmrzlina

Zmrzlina


Antal inlägg : 189
Gick med : 10-10-08
Ålder : 37

Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitimemån nov 29, 2010 1:48 pm

Åh. Då förstår jag. Jag blev orolig ett tag att mitt syfte skulle tas över.

Ja, planer har ju en tendens att gå åt skogen förr eller senare, men det får man ta då. Smile

Jag har större mål än endast den rent lokala brottsligheten, på vis att jag vill verka för artarisk säkerhet och lag i Navletrakten i det stora hela och i Stendal i synnerhet. Artarisk lag och rätt i Stendal ser jag gärna ur ett större perspektiv än det lokala. Eftersom Stendal är fronlinjen mot det alltför långvariga Eleriska upproret i norr, behövs en strikt och artarisk samling kring rikets bästa för att kunna nå den dag då de eleriska upprorsmakarna slutligen kväses och straffas.

Min poäng är mest att vi, armén och säkerhetstjänsen (eller säpo, kalla det vad man vill), samt andra politikfaktorer på plats, kommer ha olika uppgifter och syften i samspelet i Stendal och att vi i och med hjälp av detta bör stötta och inbjuda varandra att tillsammans skapa en god artarisk statsapparat på plats utan att för sakens skull inkräkta på varandras områden.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Nya roller? - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Nya roller?   Nya roller? - Sida 3 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Nya roller?
Till överst på sidan 
Sida 3 av 4Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Artariska Armén :: Öppet Forum :: Rekrytering, frågor och information-
Hoppa till: