Artariska Armén
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Den Artariska Arméns Högkvarter
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Presentationstråd för nyanlända

Gå ner 
+22
Sofia
Ola Österström
Micki
Alma
Arvid
Niclas.Hagberg
Niklas Helgegren
Johan Andersson
Niklas Nyrell
Hannes Bergenfalk
Jonas Hemlin
Ola.B
Elina Andersson
Martin Lysen
Juliette Jern
Kenny Lee Iker
Elin
Sebastian Nordström
Ola Eliasson
Anton Hemlin
Niclas Wallman
Mimmi
26 posters
Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
Mimmi
Rotemästare
Rotemästare
Mimmi


Antal inlägg : 178
Gick med : 10-10-04
Ålder : 33
Ort : Ljungby

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimetis feb 01, 2011 8:00 pm

Tänkte att vi kunde starta en sån här tråd för att underlätta för nyanlända för forumet.
När du är nyreggad, skriv en rad här så att vi vet vem du är Smile
Till överst på sidan Gå ner
Niclas Wallman

Niclas Wallman


Antal inlägg : 16
Gick med : 11-02-01
Ålder : 34
Ort : Vallentuna/Stockholm

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimetis feb 01, 2011 11:46 pm

Ja men då kan jag ta tillfället i akt och skriva lite då!
Ja namnet är då Niclas Wallman och är bosatt i Stockholms omnejd Vallentuna.
Jag är 21 år ung och har lajvat i ca 7-8 år, sysslar med ganska mycket, pluggar på Komvux, jobbar lite sporadiskt,
Är aktiv inom Hemvärnet, Spelar Air soft. Och mycket mer!

Blev inbjuden att följa med, så ska väll kolla läget här.
Slut. Frågor?
Till överst på sidan Gå ner
Anton Hemlin
Soldenär
Soldenär
Anton Hemlin


Antal inlägg : 74
Gick med : 10-11-29
Ålder : 36
Ort : Göteborg

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimetis feb 01, 2011 11:49 pm

Du är jättevälkommen Niclas! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Niclas Wallman

Niclas Wallman


Antal inlägg : 16
Gick med : 11-02-01
Ålder : 34
Ort : Vallentuna/Stockholm

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimetis feb 01, 2011 11:51 pm

Anton Hemlin skrev:
Du är jättevälkommen Niclas! Smile

Tack!
Till överst på sidan Gå ner
Ola Eliasson
Soldenär
Soldenär
Ola Eliasson


Antal inlägg : 132
Gick med : 10-12-09
Ålder : 36
Ort : Matteröd

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimetis feb 01, 2011 11:56 pm

Härligt, härligt, vi behöver mer folk!
Vi vill kunna vandra in på lajvet med en stor här, och det löser vi enbart genom att vara många! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://www.nordicr.com
Sebastian Nordström
Soldenär
Soldenär
Sebastian Nordström


Antal inlägg : 47
Gick med : 11-01-07
Ålder : 32
Ort : Norrtälje eller Mölndal

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimeons feb 02, 2011 9:40 am

Välkomen Niclas =D
Till överst på sidan Gå ner
Elin




Antal inlägg : 1
Gick med : 11-02-03

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimetor feb 03, 2011 2:09 am

Nyanländ och nyfiken, så jag lämnar en rad. Elin Gissén heter jag, bor och pluggar litteraturvetenskap i Karlstad. Jag har blivit relativt intensivt rekryterad till det här, och med en bakgrund i det mesta av nördkultur men total novis på lajv känns det som ett naturligt nästa steg. Jag kikar och filurar omkring en stund, är i ärlighetens namn lite skrämd av utrustnings/material-fixandet. Men själva lajvandet verkar ju onekligen himla kul. Så ni gamla rävar, fräls mig!
Till överst på sidan Gå ner
Ola Eliasson
Soldenär
Soldenär
Ola Eliasson


Antal inlägg : 132
Gick med : 10-12-09
Ålder : 36
Ort : Matteröd

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimetor feb 03, 2011 2:16 am

Hej och välkommen! Smile

Jag utgår ifrån att du har lite koll på hur lajv funkar, vad det innebär och den biten?

Själva utrustningsdetaljen går alltid att lösa på ett eller annat vis, vi kommer även ha en del träffar nu innan lajvet där du kan titta på våra materialval, lära dig av andra duktiga sömmerskor och få tips och inspiration.
Det går ju att köpa färdiga kläder också, men det är ju förstås lite dyrare, och kläderna är oftast enkla att sy om man vill det. Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.nordicr.com
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimetor feb 03, 2011 2:46 am

ELIN! Du är här! Toppen!

Elin är en riktigt duktig rollspelare och väldigt rolig och trevlig person. Hon skulle passa sjukt bra in i vår grupp så skräm inte bort henne fööör mycket (som jag gör med den här posten) nu är ni snälla.

Däremot får ni gärna berätta för henne varför just vi är så förbannat awesome!
Till överst på sidan Gå ner
Ola Eliasson
Soldenär
Soldenär
Ola Eliasson


Antal inlägg : 132
Gick med : 10-12-09
Ålder : 36
Ort : Matteröd

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimetor feb 03, 2011 2:51 am

Kenny Lee Iker skrev:

Däremot får ni gärna berätta för henne varför just vi är så förbannat awesome!

Vi är bäst? Laughing

Vi ska försöka gestaltera en grupp soldater, så bra vi kan, på alla vis vi kan.
Detta innefattar marscher, lägerliv, lyda ordrar, vakthållning, spänningar mellan människor och grupper av skogsfolk.
Det kommer innefatta tidiga morgnar, marschsånger, kamratskap, glädje, sorg, skratt.

Förutom detta ska vi, tillsammans med andra grupper på lajvet, representera lajvvärldens antagligen mäktigaste rike.
Så vi kommer att ha mycket att göra bara inom grupperingarna, för att hålla ihop oss, och samtidigt ska vi intrigera och spela med och mot resten av lajvet.
Vi kommer att få stå och frysa, vi kommer att sitta på värdshus och sjunga, vi kommer att sitta runt lägerelden och prata sent på nätterna, vi kommer antagligen få smyga i mörkret.

Det kommer att komma så många härliga minnen och upplevelser att man kan sitta i timmar och berätta om det i efterhand. Smile
Man träffar massor av härliga människor (lajvare är ett släkte i sig), på ett vis som man knappt kan tänka sig i dagens samhälle.

Vissa människor (som jag) räds inte att åka iväg på lajv själv utan att känna en kotte, men det är absolut tryggare om man åker tillsammans med andra människor man känner.
Då har man support ifall det skulle hända något eller vara något man inte klarar.

Behöver du fler anledningar? Razz
Kan rekommendera F.O.Ms intervjuer av lajvare på Youtube.
Det ger en liten inlevelse i vad det handlar om.
Finns även två seriösa dokumentärer om lajv på Youtube, lätt att hitta.






Senast ändrad av Ola Eliasson den tor feb 03, 2011 3:14 am, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan Gå ner
http://www.nordicr.com
Juliette Jern
Soldenär
Soldenär
Juliette Jern


Antal inlägg : 166
Gick med : 10-11-30
Ålder : 35
Ort : Skoghall

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimetor feb 03, 2011 2:57 am

håller med föregående talare bounce
Till överst på sidan Gå ner
Martin Lysen

Martin Lysen


Antal inlägg : 40
Gick med : 11-02-23
Ålder : 49
Ort : Stockholm

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimeons feb 23, 2011 5:39 pm

Hej allihop!

Martin heter jag, har lockats hit av Kennys annons på Stockholm by Night. Har lajvat sen urminnes tider precis som en del av de andra stofilerna i den här gruppen, de senaste åren har det blivit mycket soldatroller, bla i Krigshjärta- och Granlandskampanjen. Där har jag flera gånger varit gruppledare och spelat befäl.

Är ordförande i lajvföreningen Järnsparvarna, som verkar för att främja soldatroller. Vi har tillgång till verktyg för rustningsmakeri och har sex stycken 4-personstält som andra grupper och föreningar kan låna till lajv genom SVEROK.

Jag vill gärna vara med och hjälpa lyfta gruppen, samt sparka rumpa in-lajv. Järnsparvarna har kört regelbundna stridsträningar de senaste två åren samt deltagit i stora strider in-lajv, så jag har en del erfarenhet både i taktik och utlärande av stridstekniker.

Jag tänker försöka dra med lite folk jag känner till gruppen om det går för sig, men kan inte lova något i nuläget.

Väl mött!
Till överst på sidan Gå ner
Elina Andersson
Soldenär
Soldenär



Antal inlägg : 43
Gick med : 11-01-07
Ålder : 31
Ort : Norrtälje

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimeons feb 23, 2011 6:24 pm

Välkommen Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Anton Hemlin
Soldenär
Soldenär
Anton Hemlin


Antal inlägg : 74
Gick med : 10-11-29
Ålder : 36
Ort : Göteborg

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimeons feb 23, 2011 6:34 pm

Välkommen Smile Jag tycker det låter jättebra, ungefär allt du sa Razz
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimeons feb 23, 2011 8:30 pm

Martin är dessutom en riktigt duktig lajvare/rollgestaltare. Jag är mycket glad att ha honom i gruppen.

Välkommen mannen!
Till överst på sidan Gå ner
Juliette Jern
Soldenär
Soldenär
Juliette Jern


Antal inlägg : 166
Gick med : 10-11-30
Ålder : 35
Ort : Skoghall

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimeons feb 23, 2011 8:50 pm

Välkommen
Till överst på sidan Gå ner
Ola.B




Antal inlägg : 15
Gick med : 11-03-01
Ort : Uppsala

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimeons mar 02, 2011 9:48 am

Jaha, reggad till slut.
Ola Bengtsson, hitdragen av Christer och Mimmi från min "lugna" tillvaro som ulv i Krigshjärta. Har ett tiotal lajv i bagaget, främst som spejare/jägare av olika slag, så jag tänkte fortsätta på den banan. Hörde att ni behövde skickliga spejare Cool
Till överst på sidan Gå ner
Juliette Jern
Soldenär
Soldenär
Juliette Jern


Antal inlägg : 166
Gick med : 10-11-30
Ålder : 35
Ort : Skoghall

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimeons mar 02, 2011 7:54 pm

Välkommen ^^
Till överst på sidan Gå ner
Jonas Hemlin
Soldenär
Soldenär
Jonas Hemlin


Antal inlägg : 95
Gick med : 10-11-25
Ålder : 34
Ort : Göteborg

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimeons mar 02, 2011 10:02 pm

Välkommen till oss! Very Happy:D:D
Till överst på sidan Gå ner
Hannes Bergenfalk

Hannes Bergenfalk


Antal inlägg : 43
Gick med : 11-03-02
Ålder : 32
Ort : Nyköping/Gnesta (egentligen Björnlunda)

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimetor mar 03, 2011 1:28 am

Hej
Har nyligen blivit rekryterad via Eleria-lajv forumet.
Jättekul att vara med, fast jag kanske behöver lite hjälp för att bli en bra soldat


Senast ändrad av Hannes Bergenfalk den tor mar 03, 2011 1:32 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Ola Eliasson
Soldenär
Soldenär
Ola Eliasson


Antal inlägg : 132
Gick med : 10-12-09
Ålder : 36
Ort : Matteröd

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimetor mar 03, 2011 1:29 am

Välkommen! Smile

Presentera gärna dig själv lite grann, så blir det lättare för oss att kanske skapa oss en uppfattning. Smile


Senast ändrad av Ola Eliasson den tor mar 03, 2011 1:37 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
http://www.nordicr.com
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimetor mar 03, 2011 1:36 am

Det är flera som inte har rutin på att spela soldat i gruppen, men också flera som har mycket rutin. Självklart hjälps vi åt för att få allt bra och stötta varandra, och det viktigaste är att ha kul.

Du är förövrigt hjärtligt välkommen. Det är mycket info som gömmer sig i forumets olika trådar, men är det nåt du undrar över efter att du läst vår info så är det bara bra om du ställer frågor. Vi är väldigt öppna för synpunkter också om du har sådana.
Till överst på sidan Gå ner
Niklas Nyrell
Soldenär
Soldenär



Antal inlägg : 66
Gick med : 10-12-05
Ålder : 32
Ort : Skoghall

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimetor mar 03, 2011 6:45 pm

Välkommen
Till överst på sidan Gå ner
Martin Lysen

Martin Lysen


Antal inlägg : 40
Gick med : 11-02-23
Ålder : 49
Ort : Stockholm

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimefre mar 04, 2011 2:44 am

Hannes Bergenfalk skrev:
Hej
Har nyligen blivit rekryterad via Eleria-lajv forumet.
Jättekul att vara med, fast jag kanske behöver lite hjälp för att bli en bra soldat

Varmt välkommen. Som Kenny sade, vi hjälper och lyfter alla. Det finns folk med mycket erfarenhet inom gruppen och vi kommer att dela med oss av allt vi kan, vet och har. Kolla min tråd om utlåningsutrustning och kom på sista gruppträffen då vi övar bla strid och taktik.
Till överst på sidan Gå ner
Hannes Bergenfalk

Hannes Bergenfalk


Antal inlägg : 43
Gick med : 11-03-02
Ålder : 32
Ort : Nyköping/Gnesta (egentligen Björnlunda)

Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitimefre mar 04, 2011 9:01 pm

Kan redan nu säga att jag inte kan komma på helgen innan lajvet vilket jag vet är synd men så är det. Låna saker är däremot intressant, hade inte riktigt fattat hur mycket rustning som krävdes eller hur dyrt det var.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Presentationstråd för nyanlända Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Presentationstråd för nyanlända
Till överst på sidan 
Sida 1 av 3Gå till sida : 1, 2, 3  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Artariska Armén :: Öppet Forum :: Rekrytering, frågor och information-
Hoppa till: