Artariska Armén
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Den Artariska Arméns Högkvarter
 
HemLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Presentationstråd för nyanlända

Gå ner 
+22
Sofia
Ola Österström
Micki
Alma
Arvid
Niclas.Hagberg
Niklas Helgegren
Johan Andersson
Niklas Nyrell
Hannes Bergenfalk
Jonas Hemlin
Ola.B
Elina Andersson
Martin Lysen
Juliette Jern
Kenny Lee Iker
Elin
Sebastian Nordström
Ola Eliasson
Anton Hemlin
Niclas Wallman
Mimmi
26 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3  Nästa
FörfattareMeddelande
Ola Eliasson
Soldenär
Soldenär
Ola Eliasson


Antal inlägg : 132
Gick med : 10-12-09
Ålder : 36
Ort : Matteröd

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimefre mar 04, 2011 9:05 pm

Hannes Bergenfalk skrev:

Kan redan nu säga att jag inte kan komma på helgen innan lajvet vilket jag har insett är synd men så är det. Låna saker är däremot intressant, hade inte riktigt fattat hur mycket rustning som krävdes eller hur dyrt det var.

Någon får rätta mig om jag har fel, men de "krav" vi har är - sköld (vi hjälps åt så gott det går att göra sådana, vilket borde minska kostnaden), vapenrock (tyget kostar 270kr inkl frakt om man köper samma tyg som vi använt) och om man syr den själv.
Svärd är bra att ha när vi trots allt spelar en del av en armé, men går att låna om man är medlem i föreningen Spel & Tidsresor (först till kvarn).
Rustning är bra att ha, men inte ett måste om man verkligen inte kan ordna.

Måste du välja mellan rustning och hjälm, välj då hellre hjälm.

Sen finns det egentligen inga ytterligare krav så vitt jag vet.

Det dyraste av de saker jag har skrivit ovan, är hjälmen.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.nordicr.com
Hannes Bergenfalk

Hannes Bergenfalk


Antal inlägg : 43
Gick med : 11-03-02
Ålder : 32
Ort : Nyköping/Gnesta (egentligen Björnlunda)

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimefre mar 04, 2011 9:14 pm

Okej då men det antyds ju ändå att det är mycket bättre med rustning, och det är också roligt att ha en. Så därför tänkte jag skulle försöka fixa det men kom fram till att det är för dyrt när jag redan måste betala för svärd, sköld och vapenrock. Därför verkade det najs om man kunde låna tex en hjälm.
Till överst på sidan Gå ner
Ola Eliasson
Soldenär
Soldenär
Ola Eliasson


Antal inlägg : 132
Gick med : 10-12-09
Ålder : 36
Ort : Matteröd

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimefre mar 04, 2011 9:17 pm

Lajv överlag är en dyr hobby - tills man inser att det finns mycket värre hobbyer. Laughing

Till överst på sidan Gå ner
http://www.nordicr.com
Martin Lysen

Martin Lysen


Antal inlägg : 40
Gick med : 11-02-23
Ålder : 49
Ort : Stockholm

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimefre mar 04, 2011 10:34 pm

Här är min analys av vad som är bäst av rustning och hjälm:

Rustning - du får extra hit points. Kul ur metaperspektiv om man är fixerad vid att vinna. ser snyggt ut, men döljs av vapenrocken.

Hjälm - ser snyggt ut och ger en mycket mer soldatig känsla att ha än om man hade rustning men ingen hjälm. Huvudet är den första kroppsdel man rustar på, tro mig. Dessutom skyddar den dig på riktigt! Om du står i sköldmur med stora sköldar kommer det många slag mot övre delen av kroppen, och förr eller senare blir man träffad i huvudet av misstag. Då är hjälmen väldigt skön att ha.

Så, om du måste välja, välj hjälm. Faktum är att jag rekommenderar alla som inte har hjälm att sy en vadderad huva. Det ger bättre intryck och känsla, och ger skydd mot olyckor. I avsaknad av detta, skaffa en hatt eller basker och stoppa en liten bit filt inuti den som skydd.

Jag har som sagt ett par hjälmar att låna ut.
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimefre mar 04, 2011 10:55 pm

Det är som nämnts av andra inget krav på rustning. Det är kul att ha och självklart nåt vi gärna ser, men kräver det absolut inte då vi vet att det är dyrt.
Till överst på sidan Gå ner
Martin Lysen

Martin Lysen


Antal inlägg : 40
Gick med : 11-02-23
Ålder : 49
Ort : Stockholm

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimefre mar 04, 2011 11:07 pm

Ja, med "tungt infanteri" menas att taktiken är för tungt infanteri, dvs sådant som slåss i tät formation och står kvar i närkamp med fienden.
Till överst på sidan Gå ner
Ola.B




Antal inlägg : 15
Gick med : 11-03-01
Ort : Uppsala

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimelör mar 05, 2011 11:40 am

Jag har ju också en rustning och en hjälm som jag inte kommer använda som spejare, men de är vikingatida.
Ett lamellpansar och en spangelhjälm med nässkydd. Kan antagligen tas med och lånas ut om det anses att de passar ändå.
Till överst på sidan Gå ner
Juliette Jern
Soldenär
Soldenär
Juliette Jern


Antal inlägg : 166
Gick med : 10-11-30
Ålder : 35
Ort : Skoghall

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimesön mar 06, 2011 7:36 pm


Är lite tveksam i tanke på att låna hjälm då jag är osäker på passform och så.
hade annars gärna lånat både hjälm och svärd.
Till överst på sidan Gå ner
Johan Andersson




Antal inlägg : 13
Gick med : 11-03-07
Ålder : 38
Ort : Grums cirka 4 mil utanför karlstad

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Hej allihopa   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimetis mar 08, 2011 9:39 am

Ja hej allihopa jag heter Johan som sagt och har haft ett långt lajv uppehåll men är nu tack vare Kenny inne på banan igen Smile
Ser fram i mot att träffa er allihopa.
Smile
Till överst på sidan Gå ner
Niklas Helgegren




Antal inlägg : 61
Gick med : 10-11-15
Ålder : 34
Ort : Göteborg

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimetis mar 08, 2011 11:46 am

trevligt trevligt välkommen Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimetis mar 08, 2011 11:54 am

Hjärtligt välkommen, och kul att ha dig här! Så snart du kollat upp saker och bestämt dig för om du ska med eller inte så säg till så lägger jag till dig i gruppen för armén så kommer du ha tillgång till allt i forumet! Ser fram emot att lajva med dig igen!
Till överst på sidan Gå ner
Johan Andersson




Antal inlägg : 13
Gick med : 11-03-07
Ålder : 38
Ort : Grums cirka 4 mil utanför karlstad

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimetis mar 08, 2011 2:17 pm

Tackar för det trevliga mottagandet Smile Jo jag hoppas jag kan fixa ihop det på nåt vis.
Till överst på sidan Gå ner
Ola Eliasson
Soldenär
Soldenär
Ola Eliasson


Antal inlägg : 132
Gick med : 10-12-09
Ålder : 36
Ort : Matteröd

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimetis mar 08, 2011 2:52 pm

Välkommen, hoppas du kan dyka upp! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://www.nordicr.com
Juliette Jern
Soldenär
Soldenär
Juliette Jern


Antal inlägg : 166
Gick med : 10-11-30
Ålder : 35
Ort : Skoghall

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimetis mar 08, 2011 2:55 pm


Välkommen flower
Till överst på sidan Gå ner
Niclas.Hagberg




Antal inlägg : 2
Gick med : 11-03-14

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Re: Presentationstråd för nyanlända    Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimetis mar 15, 2011 1:32 pm

Right. min tur!

Jag heter Niclas Hagberg, rekryterades av Ola Bengtsson och ska spela spejare. Jag skulle ha varit Ulv på Krigshjärta men jobb tog död på det hoppet, så det ska bli kul att köra något liknande på det här lajvet.

Jag är 25år gammal och studerar juridik i Uppsala. Jag är hemvärnssoldat och är aktiv i ett vampyrlajv i Uppsala. Ser fram emot att träffa er alla Very Happy!

Frågor på det?
Till överst på sidan Gå ner
Niclas.Hagberg




Antal inlägg : 2
Gick med : 11-03-14

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimetis mar 15, 2011 1:34 pm

opps! fel postat. Kan mod flytta till tråden under? Något lämpligare kanske Wink
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimetis mar 15, 2011 2:29 pm

Hej Niclas! Kul att ha dig med i gänget! Jag tror att som spaningssoldat i artariska armén på det här lajvet så kommer du få ett mycket spännande lajv där du kommer få mängder av chanser att slipa på dina färdigheter att agera i terrängen såväl tyst och omärkligt som snabbt och målmedvetet. Det är ett kul och bra gäng du hamnat i och jag hoppas du tar chansen att komma in i gemenskapen genom att engagera dig här i forumet, i vår skypegrupp, samt ha möjlighet att delta på våra träffar. Nästa träff är redan nu i helgen så jag kan förstå om du inte har möjlighet att dyka upp, men kan du så gör det! =)

Välkommen till Artariska armén!

Mvh
/Kenny
Till överst på sidan Gå ner
Arvid
Soldenär
Soldenär
Arvid


Antal inlägg : 20
Gick med : 11-01-31

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimetis mar 15, 2011 3:21 pm

Hejsan, jag ska komma med på lajvet med relativt stor säkerhet.
Har en gedigen bakgrund på nästan ett helt år och kommer med skapliga referenser.
Posterad i Lund.
Mer information kommer.
Till överst på sidan Gå ner
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimetis mar 15, 2011 8:09 pm

Mycket välkommen! =) Det är klart du ska med!
Till överst på sidan Gå ner
Niklas Nyrell
Soldenär
Soldenär



Antal inlägg : 66
Gick med : 10-12-05
Ålder : 32
Ort : Skoghall

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimetis mar 15, 2011 11:10 pm

Välkommna Smile
Till överst på sidan Gå ner
Alma
Soldenär
Soldenär
Alma


Antal inlägg : 79
Gick med : 10-11-22
Ålder : 31
Ort : Ljungby

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimeons mar 16, 2011 12:06 am

Nejmen Arvid! Trevligt att se dig här! Very Happy Klart du ska med!

Välkomna till alla andra också, som jag har missat att säga hej till. Tagga, tagga!
Till överst på sidan Gå ner
Arvid
Soldenär
Soldenär
Arvid


Antal inlägg : 20
Gick med : 11-01-31

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimeons mar 16, 2011 12:12 am

Klart jag ska med! Smile
Till överst på sidan Gå ner
Juliette Jern
Soldenär
Soldenär
Juliette Jern


Antal inlägg : 166
Gick med : 10-11-30
Ålder : 35
Ort : Skoghall

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimetor mar 17, 2011 8:15 pm

välkomen
Till överst på sidan Gå ner
Micki

Micki


Antal inlägg : 3
Gick med : 11-04-03
Ålder : 36
Ort : Göteborg

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimesön apr 03, 2011 5:55 am

Tänkte bara säga hej! Smile

Jag ska åka på vårlajvet som Viola Rygh, skrivare till Dies Irae.
Till överst på sidan Gå ner
http://steampunk-micki.blogspot.com/
Kenny Lee Iker
Kapten
Kapten
Kenny Lee Iker


Antal inlägg : 604
Gick med : 10-11-23
Ort : Karlstad

Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitimesön apr 03, 2011 6:00 am

Mycket välkommen! Vi ser verkligen fram emot att spela med er i Dies Irae och har stora förväntningar på dynamik, vänskap, friktion, och goda skratt mellan grupperna, gärna över ett stop cider och några tärningar, runt lägerelden, eller varför inte i linjen på slagfältet... även om just din roll antagligen vandrat tämligen vilse om hon hamnar just där. jocolor
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Presentationstråd för nyanlända   Presentationstråd för nyanlända - Sida 2 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Presentationstråd för nyanlända
Till överst på sidan 
Sida 2 av 3Gå till sida : Föregående  1, 2, 3  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Artariska Armén :: Öppet Forum :: Rekrytering, frågor och information-
Hoppa till: